Нищо лично, но...

Нищо лично, но...

Нищо лично, но...

Някога били ли сте отхвърляни от журналист за пиар историята ви? Мога да ви разкажа много случаи, в които съм се опитвал да продам история за бизнеса ми на репортер и той или тя са заявявали, че не се интересуват.  

Не се чувствайте зле, защото това е често срещано в полето на общуване между комуникационни защитници на компаниите и журналисти. Единственият начин да накарате журналист да се заслуша в историята ви е да можете да я разказвате много добре. 

Добрите журналисти подушват от километри опитите да им се пробута без пари рекламна история. 

Журналистите обикновено търсят висока информационна стойност за своите читатели, затова и предпочитат да разказват истории за хора, които създават разлика в света, не само за тези, които създават продукт или услуга. Може да направите съобщението си да звучи по-малко промоционално и по-лично. Но има и друга важна част: става дума за контакти. Тук следват 7 необичайни начина, с които успях да се свързвам с журналисти през годините и да ги убеждавам, че е хубаво и полезно да говорим за нашия бранд. 

1. Един от начините да се хване вниманието на журналист, е като се започне да се представя неговото съдържание или труд. Нека фирмата ви стане редовен читател. Споделяйте материалите във фирмения блог или социални мрежи. 

2. Създайте личен контакт. Често се свързваме с журналистите онлайн, в имейли. Разширете усилията си със среща очи в очи. Това е винаги по-добра комуникация и начин за свързване. Журналистите получават стотици съобщение дневно. Няма да ви запомнят така, както ще го сторят ако се видите лично. 

3. Събирайте истории. Трябва да отличите своето прессъобщение от всички останали, които са получавани ежедневно. Ключов начин да се направи е като се споделят истински истории - за това как бизнесът е променил животи. Трябва да станете експерт в събирането на истински, страхотни реални истории, дори такива, звучащи като анекдори, и да можете да ги комуникирате като стойност и разлика. Кое е уникалното в бизнеса ви, което никой друг не върши? Бъдете автентични. 

Инвестирайте в красиво визуално поднесени истории. 

4. Използвайте данни, за да разказвате историите си. Точните проценти, дялове, статистики, числа, ще помогнат на репортера да се позове на вас. Посочвайте факти и студени измервания и сравнения. 

5. Застанете зад кауза. Съберете пари и оправете проблем на дадена социална общност. Може да ви споменат в статия. 

6. Има ли лоша публичност? Понякога, да. Ако един журналист е решил да пише за компанията ви, не можете да контролирате това, което той е решил да представи. Приемете, че то може да не е напълно позитивно. Изграждайте доверие и винаги бъдете налице за реакция и сътрудничество. Не игнорирайте. 

7. Опитайте отново. Експериментирайте с нови подходи на поднасяне на информация от компанията. Правете по-добри истории. Включете в съобщението информация за проблеми, които сте помогнали да се разрешат в света. 

С времето ще научите кои точно журналисти какво търсят и ще се фокусирате върху по-ефективно представяне на бизнеса. Ще ставате все по-истински и автентични - няма нищо по-добро да се хване вниманието на медиите от това. 

По съвети на Нийл Пател в сайта на сп. Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ