Изкуството на публичното извинение

Изкуството на публичното извинение

Изкуството на публичното извинение

Ако има проблем, който застрашава реномето ви или доверието към вашата компания – извинете се пред всички! Така ще демонстрирате чувство за отговорност и емоционалност, съветват специалистите по кризисен PR.

Ако сте мъж – още по-добре! Признаването на грешка на висок глас няма да ви направи по-слаб в очите на другите, а напротив – по-отдаден на личната и корпоративна мисия и даже по-симпатичен.

Все повече представители на силния пол са готови на публични разкаяния през последните години, посочи преди време списание „Тайм”. Преди десетилетие, да видиш мъж, който си признава грешката, беше нещо като да видиш бенгалски тигър в естествената му среда – изключително, вълнуващо и постижимо само от най-търпеливите, шегуват се американските автори. Сега все по-често хората се потят пред другите, чудят се как се е стигнало до тази ситуация и се надяват, че скоро ще свърши.

Такива примери са шоуменът Дейвид Летерман, който изневеряваше на жена си, музикантът Крис Браун, който биеше приятелката си, актьорът Джон Мейър, който използва расистка реч и голф-разбивачът Тайгър Уудс, който не само кръшкаше, но и го правеше по много. Всички те опитаха да се придвижат от Булеварда на разкаянието към Рая на общественото опрощение. Изпълненията им станаха още по-забележителни, когато бяха излъчени по националната телевия в САЩ, отбеляза още "Тайм". 

Авторите на „Тайм” отбелязаха факта, че жените на високи позиции много по-рядко се извиняват публично и предполагат, че това се дължи на две причини:

1. Просто на ръководните постове има повече мъже?!

2. Учените са прави, че в самата биология на жените е заложено да се извиняват по-често, на повече хора и дори, когато имат само частична вина. Може би чрез силното им чувство за отговорност природата им е помогнала да съхранят отношенията си с другия пол и едновременно е обезценила извиненията им.

Независимо от пола обаче, публичната молба за прошка винаги е запомняща се постъпка, която печели симпатии. Тя се възприема като акт, чрез който висшестоящите във фирмената йерархия, популярните личности и изобщо тези, които имат повече (власт, пари, красота), показват човешката си същност.

Но и с нея не бива да се прекалява, защото много бързо си навлича скептичния етикет "Изтъркан номер!". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ