Модерно, но дразни

Модерно, но дразни

Да звучиш клиширано в бизнеса е едно от нещата, които определено може да омаловажат присъствието ти. Още по-лошо е, ако се опитваш да използваш някои от модерните клишета. 

В тази връзка авторът Бил Мърфи-младши от Inc.com се допита до ститици предприемачи в Щатите, за да определи кои са най-дразнещите фрази в момента в работния език. На върха на списъка му се очерта едно от определенията за някои хора, които чуваме често - "Лидер на мнение" ("Thought leader"). "Никой, който наистина е лидер на мнение, всъщност няма нужда да бъде обявяван за такъв", коментира Мърфи. 

Ето какво още се откроява в неговото допитване: 

"На 110%...". Няма лошо да гарантирате, че нещо абсолютно е така, да окуражавате, да заявявате със сигурност, по-голяма от възможната. Това число е нереално и се е превърнало в жаргон на работния език, който се набива на очи и дразни.

"Усмихвам го...", "Инспирирам". На английски език: Ideation/ideate като глагол за "мисля", "създавам идея". Друг пример: "Onboarding" - качвам го на борда, включвам го в работата. 

"Споделям... "/ "Sharing out". Например: Всички да споделят свободно в групата следващата седмица." 

"Шефка, мениджърка". / Girlboss - изтъква пола на жената на мениджърския пост. 

"Свободно заключение"/ "Free Consultation". 

"Опорна точка"/ "Pivot". 

"Агностичен". Примери на английски език: "My newest peeve is 'agnostic.' We are 'vendor agnostic.' We are 'partner agnostic.' We are 'tool agnostic.' - вероятно означава да си отворен към всички опции в една категория. 

"Инфлуенсър"/ "Influencer". Също както "лидер на мнение", това название е изтъкване, хвалене, модерно звучене. Като определение винаги е спорно. 

"Snackable" - за продукти за бързо хранене, които могат да бъдат изядени на няколко хапки. 

"Юберът на...". "The Uber of ..." - за сравнение във връзка с фирми, работещи в икономиката на споделянето. 

"Партньори", когато малка фирма посочва, че е партньор на голяма, в която работят над 1000 души. 

"Хакване на растежа"/ "Growth hacking". Тези думи станаха модерни в офисите когато маркетолози говорят за SEO, SEM или социални мрежи. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?