Австралийци недоволни от „безчувствена“ реклама на ваксинацията
Рекламна кампания, посветена на ваксинацията, предизвика остри критики в Австралия малко след като страната регистрира първи смъртен случай на пациент с доказана коронавирусна инфекция от началото на годината насам.
В разпространено онлайн видео се вижда жена на болнично легло, която трудно си поема въздух и е прикачена към апарат за изкуствено дишане. „COVID-19 може да засегне всеки… Резервирайте ваксинацията си“, гласи текстът към нея, цитиран от „Би Би Си“.
Според критиците рекламата е несправедливо насочена към младите хора, като се има предвид, че лицата под 40-годишна възраст ще имат достъп до ваксини едва в края на годината.
Освен това властите препоръчват на младите да изчакат за доза от препарата на Pfizer, която в момента е дефицитна в Австралия, вместо да използват наличния на AstraZeneca.
Рекламата е част от ваксинационната кампания “Arm Youself”, която бе лансирана в събота.
„Защо таргетираме младите? Не трябва ли да таргетираме нарастващия процент на колебливост за ваксинация при лицата над 55 години“, пита потребител на социалната мрежа Twitter.
Мнозина, включително здравни специалисти, призоваха рекламата да бъде свалена, тъй като е „безчувствена“. Правителството обаче защити усилията си.
Генералният здравен директор на Австралия, Пол Кели, коментира, че целта е да се прокара посланието за необходимостта от това хората да стоят у дома, да се тестват и да се ваксинират. „Правим това само заради ситуацията в Сидни“, каза той.
Малко над 10% от населението на страната е напълно имунизирано. В понеделник са регистрирани 112 нови случая на коронавирус в страната.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.