Google въвежда нови рекламни ограничения против дискриминацията
Технологичният гигант Google обяви промени в рекламната си политика, които целят да премахнат дискриминацията – на всички рекламодатели, използващи услугите на платформата, ще бъде забранено да таргетират кампании за жилища, заетост и кредити въз основа на пощенски код, пол, възраст, родителски статус или семейно положение, предаде „Ройтерс“.
Новите правила ще бъдат въведени до края на годината на територията на САЩ и Канада. Корпорацията подчертава, че те нямат нищо общо с бурните демонстрации, породени от убийството на Джордж Флойд в Минеаполис.
Промените са по-скоро превантивна мярка, след като през 2019 г. Министерството на благоустройството и градското развитие на САЩ повдигна обвинение на Facebook за продажба на дискриминационни реклами за жилища и съобщи, че разглежда за наличие на подобни нередности при Google и Twitter.
Въпреки че и в миналото от компанията са налагали рестрикции, свързани с дискриминацията, рекламодателите все пак успяват да ги заобиколят. Например пощенските кодове, които са част от географските показатели за таргетиране, могат да подскажат за концентрацията на хора от определена раса на една територия, тъй като в Щатите има квартали, обособени според цвета на кожата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.