Google въвежда нови рекламни ограничения против дискриминацията

Google въвежда нови рекламни ограничения против дискриминацията

Технологичният гигант Google обяви промени в рекламната си политика, които целят да премахнат дискриминацията – на всички рекламодатели, използващи услугите на платформата, ще бъде забранено да таргетират кампании за жилища, заетост и кредити въз основа на пощенски код, пол, възраст, родителски статус или семейно положение, предаде „Ройтерс“.

Новите правила ще бъдат въведени до края на годината на територията на САЩ и Канада. Корпорацията подчертава, че те нямат нищо общо с бурните демонстрации, породени от убийството на Джордж Флойд в Минеаполис.

Промените са по-скоро превантивна мярка, след като през 2019 г. Министерството на благоустройството и градското развитие на САЩ повдигна обвинение на Facebook за продажба на дискриминационни реклами за жилища и съобщи, че разглежда за наличие на подобни нередности при Google и Twitter.

Въпреки че и в миналото от компанията са налагали рестрикции, свързани с дискриминацията, рекламодателите все пак успяват да ги заобиколят. Например пощенските кодове, които са част от географските показатели за таргетиране, могат да подскажат за концентрацията на хора от определена раса на една територия, тъй като в Щатите има квартали, обособени според цвета на кожата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Умният начин да спечелите клиентите на конкурентите си
На днешната дата, 30 септември. Рождениците днес
The Sun: Рекордните 262 души погрешно са освободени от британски затвори за година
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Две трети от пълнолетните българи са с наднормено тегло или затлъстяване
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия
От Атина до Истанбул за 4 часа: Високоскоростен влак ще свързва европейските столици