„Много хубаво!“ – Казахстан привлича туристи с фраза на Борат

Туристическият борд на Казахстан адаптира фразата “very nice” („много хубаво“) от филма „Борат“ в нова рекламна кампания за страната.

Това се случва по-малко от седмица след премиерата на втората част от лентата за образа на казахстанския журналист, в който отново влезе актьорът, продуцент и режисьор Саша Барън Коен, пише „Би Би Си“.

Първият филм за Борат предизвика възмущение и властите в Казахстан заплашиха, че ще осъдят създателя му, докато сега приемат с отворени обятия идеята да го използват като маркетинг инструмент.

До момента са създадени няколко кратки спота, разкриващи културата и живописните пейзажи в държавата в Централна Азия. В тях посетители използват фразата “very nice”.

„Природата на Казахстан е много хубава. Храната е много хубава. И хората, въпреки шегите на Борат, са едни от най-хубавите в света“, каза в изявление Кайрат Садвакасов, заместник-председател на националната компания Kazakh Tourism.

В социалните мрежи потребителите възприемат идеята позитивно и според много от тях държавата е успяла да изпрати позитивно послание към туристите. За втория филм за Борат все пак има смесени чувства – над 100 хил. граждани на Казахстан са се подписали в онлайн петиция с настояване продукцията да бъде свалена, тъй като е унизителна.

След дебюта на Борат през 2006 г. властите забраниха лентата и блокираха официалния ѝ уебсайт. Тогава длъжностни лица сметнаха, че държавата е изобразена като расистка, сексистка и примитивна. Тогава обидени се почувстваха и жители на село в Румъния, използвано като фон за къщата на Борат.

Години по-късно все пак правителството на Казахстан благодари на Саша Барън Коен за стимулирането на туризма.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ