С 20 млн. лева са нараснали инвестициите в дигитална реклама у нас

С 20 млн. лева са нараснали инвестициите в дигитална реклама у нас

Нетният обем на дигиталната реклама у нас продължава да расте и е достигнал 142.7 млн. лева през 2020 година. Това е заключението на AdEx – годишното проучване на IAB България в партньорство с ИПСОС.

Спрямо 2019 година отчетените средства за дигитална реклама са с близо 20 млн. лева повече и бележат увеличение от 15.3%. В изследването тази година взеха участие общо 34 комуникационни агенции и медийни организации, сред които и издателят на списание „Мениджър“, „МИТ Прес“.

[[{"fid":"376551","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":624,"width":1082,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Най-голям дял от пазара отново отбелязва сегментът на дисплейната реклама, като в абсолютна стойност инвестициите там нарастват с 14.7% на годишна база, достигайки малко над 101 млн. лева. Този ръст се влияе от увеличението на инвестициите във видео формати (+26%) и в социалните медии (+27%). Със 17.8% са нараснали и вложенията в реклами в търсачките, като през 2020 г. те са 33.9 млн. лева.

76% от инвестицията в дисплей формати всъщност се осъществява чрез автоматизирани и програматик решения. Делът на програматик рекламата от целия Display нараства със 7 пункта на годишна база и отчита 19% ръст в абсолютна стойност в сравнение с 2019 година. Делът на Social от Display рекламата на свой ред е 41%. За сравнение средно за Европа този дял е 50.2%.

[[{"fid":"376553","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":624,"width":1100,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Общо 34.4 млн. лева са инвестициите в локални пъблишъри, а основният дял от нетните инвестиции в дигитална реклама е при глобалните играчи.

За първи път в проучването тази година е включен и инфлуенсър маркетингът. Постепенно нарастващата му популярност позволява той да бележи ръст в инвестициите с 27% на годишна база при нетна инвестиция от 1.5 млн. лева за 2020-а. Основната част от тези средства са отишли в Instagram, но тази година те се разпределят между повече канали. Наблюдава се и ръст при инвестициите в YouTube и Twitch.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?