Когато клиентът се държи непрофесионално

Когато клиентът се държи непрофесионално

Някои безскрупулни клиенти са готови с усмивка и с други подходи да опитват да мамят креативните представители на рекламния бранш. В добрия случай те успяват да договорят значително по-ниска цена за поръчания от тях рекламен продукт, а в идеалния – да го получат напълно безплатно, коментират в материал от Adme.ru.

Хората от творческите професии, каквато е рекламата, винаги са особено внимателни да не останат без заплащане за свършената от тях работа. Тъй като работата им често е нематериална, сложността на изпълнението й е трудно да се оцени. Така възникват проблеми още по време на договарянето на подробностите и условията за работа.

Често на творческия талант се налага да се справи с непочтени клиенти. Приятно е да имаш агент или мениджър, но в повечето случаи, трябва да се договаряш сам за себе си. Тогава ти липсват много важни умения и се налага да имаш много опит и адекватна визия, за да се справиш добре с комуникацията с клиента, без да бъдеш ощетен. В процеса на сътрудничество и преговори има много начини да бъде измамен рекламистът. Сред тях са:

1. "Направи ми отстъпка (или безплатно), а след това ние ще ти поръчаме друг, следващ рекламен продукт".

Никой уважаващ себе си представител на бизнеса, не би отделил време, за да се труди с надеждата, че в бъдеще ще бъде компенсиран с поръчка. Това е все едно да кажеш на водопроводчика: "Хайде, ти ми оправи мивката и следващия път, когато се нуждая от нея, ще ти платя."

2. "Няма да платим, преди да видим окончателния вариант“.

Това може да бъде опит да се създаде "вратичка" в плащането. Неслучайно почти всеки рекламен професионалист иска да се предплати депозит или да се плати отчасти за труда му, преди да го приключи окончателно.

3. "Направи това за нас и за теб ще разбере целия свят! Хиляди поръчки ще завалят върху теб!"

„Глупости!“, би отговорил водопроводчикът. "Искате да кажете, че дори да си върша добре работата, трябва да я направя безплатно, за да бъде забелязан? Освен това, ако рекламистът се съгласи с това условие, има голяма вероятност клиентът да се похвали на друг колега.

4. "Е, ние не сме 100% сигурни дали искаме да работим с вас, но можете да оставите тук вашите скици и чертежи, така че да ги обсъдим с нашия партньор, инвеститор и съпругата му.“

Можете да бъдете сигурни, че 15 минути след като сте напуснали офиса, клиентът ще се е обадил на други дизайнери, които ще оценят работата ви. След това ще получите по-ниска оферта. Докато нямате споразумение, не оставяйте нищо в чуждия офис.

5. "Ние не отменяме ангажимента си, а само го отлагаме. Изчакай малко, ще продължим да работим заедно."

Ами, по-скоро - не. Ако има проект за съвместно сътрудничество, то трябва да се направи бързо. Най-доброто решение би било да се сключи договор за работата в момента и така да се уверите, че нещата ще продължат.

6. "Договор? Какво, по дяволите е това договор? Ние сме приятели ..."

Разбира се, вие сте приятели, но до момента, когато нещо се обърка. Тогава може да се превърнете в "чудовище в костюм“ или в „рекламен дизайнер идиот“. Така че, договорът е важен детайл. Е, освен ако не ви е грижа дали ви се плаща или не.

7. "Изпрати ми сметката си, след като произведението е отпечатано."

Тази фраза може да бъде просто тактика за забавяне на плащането. Ако човекът чака рекламата да бъде отпечатана и вие сте се съгласни да се направят необходимите промени, тогава той може просто да забрави за вас и да не ви плати за промяната на работата ви.

8. "Последният път го направихме за по-малко пари."

И какво от това? Ако е бил толкова добър човекът, който последният път е свършил нещата, защо сега клиентът говори с вас? Хората, които не ценят достатъчно времето и труда си, отпадат на бизнеса и някой трябва да заеме мястото им. Нека вземаме справедлива цена и се придържаме към нея.

9. "Разполагаме само с тази сума и точка."

Определената работа струва определена сума пари. Ако клиентът има по-малко, логично би трябвало да получи и по-малко работа насреща.

10. "В момента имаме финансови проблеми. Дайте ни работата си, за да можем да спечелим и после ще ви платим."

Как пък не! Убедени ли сте, че ако се стигне до печалбата, ще остане и за вас? По-скоро ще отиде първо за погасяване на неплатени сметки. Ще се наредите на опашката. Когато един човек или фирма достигне положение, в което признава, че има проблеми, това означава, че нещата вървят все по-зле, отколкото се твърди.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване