Любопитни факти от историята на рекламата - II
Американският исторически проект Random History Project изучава историята на рекламата като най-значимата и влиятелна форма на съвременно изкуство. Авторите му отделиха време и определиха някои от най-важните факти в развитието на маркетинга, които го правят такъв, какъвто e днес. Те представиха любопитна статистика, свързана с въздействието на психологическите техники и най-интересните исторически събития от индустрията. Списъкът съдържа факти, цитирани от руските автори в Adme.ru. Ето какви:
Стандартният билборд е въведен за първи път в Америка през 1900 година. Тогава е показана поредица от билбордове, инсталирани по улиците и магистралите.
До 65-годишна възраст средностатистическият американец е гледал два милиона телевизионни реклами.
Американско дете гледа средно 40 хил. телевизионни реклами годишно.
Има рекламни продукти за деца, предназначени за т. нар. „фактор на хленченето“ (факторът люлеещо се конче). Този вид реклами вдъхновява децата да купуват определени продукти, които претендират да ги направят по-големи и по-популярни сред връстниците им. Тогава всичко става въпрос на родителското търпение. Според изследвания, средният американски тийнейджър трябва да помоли родителите си да му купят нещо от реклама девет пъти, преди те да се откажат да упорстват и да се съгласят на покупката.
Най-много жалби от реклама са получавани заради кампания на австралийската търговска клиника Advanced Medical Institute. Тя показва реклама, свързана с еректилната дисфункция. За да се демонстрира ефективността на лечението, съпругата на пациента използва ерекцията му като трамплин, за да си вземе нещо от по-високия шкаф.
Кубчетата лед при снимането на реклама не се топят под светлината на прожекторите, защото са направени от акрил. За мехурчета в напитките се добавя перилен препарат, разреден с вода.
Учени от Нюйоркския университет установили, че американските фармацевтични компании харчат за реклама два пъти повече пари, отколкото за научни изследвания.
За една от най-известните реклами в света се смята тази с каубоя на Marlboro от 1955 година. Първоначално американската марка цигари е използвала като въплъщение на мъжкото и други видове герои: спортист, оръжейник, капитан. Каубоят с мъжествен вид обаче е спечелил най-голям търговски успех. Трима от актьорите с участие в ролята на каубоя на Marlboro по-късно са починали от рак на белия дроб. Затова марката си спечели прозвището „убиец на каубои“ (Cowboy Killer).
През 2011 г. цената на 30-секундна реклама по време на излъчването на финала на американската футболна лига Супербоул е била $3 милиона. Днес надвишава 4-5 милиона.
Използването на сексуални образи в рекламата е много стара практика. Снимки на голи жени може да се видят в печатна реклама на тютюневи изделия от 1800 г.
Женското тяло рядко се появява напълно в рекламата. Обикновено се показват отделни части от него. Този метод на представяне е критикуван, защото е определян като асоциация с насилието срещу жените и като демонтсриране на тялото им като някаква форма на собственост.
Много изследователи твърдят, че рекламата е най-важната и влиятелна форма на изкуство в света.
Независимо от факта, че рекламата на Macintosh на Apple "1984" е била показана по телевизията само веднъж, по време на Супербоул, филмът е имал колосално влияние върху останалата част от маркетинга на компанията. Режисиран е от Ридли Скот. Той е първият пример за събитиен маркетинг, който показва, че популяризирането на продукта заслужава не по-малко внимание, отколкото самият продукт.
Смята се, че първото показване на гей в реклама е било в кампания на Ikea. През 1994 г. шведската марка излъчва видеоклип, в който двама мъже се разхождат в магазин Ikea, избирайки мебели за дома си.
През 2009 г. се забранява кампания на "Дисни". Постер на компанията избразява момиче, облечено с риза, което казва: "Вземете ризата, за да видите повече". Рекламира се филма „Страната на приключенията“ ("Adventureland").
Огромен брой реклами на часовници в света показват стрелките застинали на 10 часа и 10 минути. Този факт е наричан „световният заговор на часовникарите“ и е коментиран и тълкуван в хиляди форуми и сайтове. Смята се, че причината е, че това разположение на стрелките е имитация на усмивка. Затова този, който гледа рекламата, няма да добие осъзнато чувство за депресия.
Американската асоциация на психолозите твърди, че децата под 8-годишна възраст не могат да преценяват критично рекламата.
Производителите на безалкохолни напитки в САЩ харчат за реклама през 2006 г. общо $492 милиона. За сравнение, производителите на мляко в Америка разходват през същата година за реклама на своя естествен продукт $62 милиона в рамките на кампанията за насърчаване на консумацията на мляко „Got Milk”.
Повече от половината от децата в изследвания заявяват, че купуват рекламирани стоки, защото чувстват, че им имат повече доверие.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.