Ryanair настоява за облекчаване на визовия режим за работници от Европа

Ryanair настоява за облекчаване на визовия режим за работници от Европа

Ryanair настоява за облекчаване на визовия режим за работници от Европа

Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на Ryanair, призова правителството на Обединеното кралство да възприеме по-практична политика за наемане на работна сила от Европа след Brexit, предаде ВВС. Компанията иска да наеме европейци за свободните работни места, за които британците отказват, но не може да получи работни визи за тях. С облекчаването на визовия режим е възможно да се облекчи недостига на кадри в индустрията, смята мениджърът.

От своя страна правителството призова фирмите да инвестират в работници от Обединеното кралство.

„Ситуацията е много странна. Мога да наема хиляди хора от Португалия, Италия, Франция, Германия на точно същите заплати, които плащам в Обединеното кралство, но не мога да им извадя визи. Просто ни трябва малко на повече здрав разум и практичен подход”, коментира той пред BBC Radio 4.

Мениджърът посочи, че „няма достатъчно британци, които желаят тази работа… особено през пиковите периоди на лятото и по-специално на летища Гетуик, Хийтроу и Манчестър“.

„Напускането на ЕС ни даде възможност да въведем базирана на точки имиграционна система и искаме работодателите да правят дългосрочни инвестиции в местната работна сила под формата на обучение, увеличения на заплатите и по-добри възможности за кариера, вместо да разчитат на работна ръка от чужбина“, е позицията на кабинета.

Въпреки че компанията е изправена пред спорове за възнаграждения и условията за работа на служителите си във Франция, Белгия и Испания, тя не бе чак толкова засегната от липсата на персонал, както големите европейски превозвачи през последните месеци.

През първите шест месеца на 2022 г. Ryanair отмени 0,3% от полетите, в сравнение с общо 3,5% на British Airways и 2,8% на Easyjet, според консултантската компания за въздушни пътувания OAG.

Мениджърът на Ryanair твърди, че това се дължи на „силния баланс“, който авиокомпанията запази по време на пандемията. Тя задържа персонала си, макар и с намалено заплащане, и предложи обучение в разгара на пандемията, така че бързо да възстанови дейността си след премахване на ограниченията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ