Дигитални талони за "синя" и "зелена" зона в София до края на годината

Дигитални талони за синя и зелена зона в София до края на годината

В София ще може да се паркира в "синя" и "зелена" зона и с т.нар. дигитален талон, който се очаква да е в действие до края на годината. Това става ясно от съобщение на Центъра за градска мобилност в столицата. Дружеството поема курс към намаляване на разходите и по тази причина придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в „синя” и „зелена” зона в София. Това означава, че  се отказва от ползваните до момента услуги на фирмата посредника, която досега извършваше тази дейност и беше междинно звено между дружеството и мобилните оператори. Договорът, сключен с нея през 2015 година, изтича този септември и няма да бъде подновен. 

ЦГМ ще се договаря директно и по тази причина обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в „синя“ и „зелена“ зона чрез SMS-и. 

Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7.9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази прогнозната сума представлява до 12% от общите приходи от услугата. Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата посредник, е бил 15%, а за последните 4 години е 13%. В настоящата обществена поръчка е до 12%. 

За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите. До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10% търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и. 

Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50% от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция „В. Левски“, който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. „Сливница“) и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Ограничават движението на тежки камиони по магистралите заради края на празничните дни
Тръмп призова чуждите компании да уважават американските имиграционни закони
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open