Обсъждат днес въвеждането на такса за Северната скоростна тангента

Обсъждат днес въвеждането на такса за Северната скоростна тангента

Обсъждат днес въвеждането на такса за Северната скоростна тангента

Агенция „Пътна инфраструктура" и Столичната община обсъждат днес въвеждането на пътна такса за преминаването по Северната скоростна тангента в София.

В решение на Министерския съвет е предвидено автомагистрала „Люлин“ да стане част от АМ „Струма“, а пътят Калотина - София да стане част от магистрала „Европа“, която включва и Северната скоростна тангента. 

Днес ще се решава, дали шофьорите на леки автомобили, ползващи тангентата за бърза връзка между северозападните и югоизточните квартали на столицата, ще трябва да плащат, за да се качат на тангентата.

Според АПИ по Северната тангента се осъществява транзитния трафик от автомагистралите „Хемус", „Тракия", „Струма" и се дължат пътни такси.

Това обаче би натоварило още повече трафикът във вътрешността на гада. "Всички усилия, които се положиха на този етап за една по-чиста София, ще се изпарят”, споделя жител на Нови Искър пред Нова телевизия.

От Столична община настояват жителите на столицата да не плащат за преминаването през високоскоростния път, който попада в рамките на града.

Против заплащането на винетка за Северната тангента се обяви и кметицата на Нови Искър, тъй като подобна такса ще рефлектира пряко върху бюджета на всяко едно домакинство.

„За живущи в рамките на града не е редно да се заплаща винетка. Въпрос на организация на АПИ е по какъв начин да създаде организация и да контролира хората, които преминават през Северна скоростна тангента”, заяви кметът на Нови Искър  Даниела Райчева.

Според Агенция "Пътна инфраструктура" проблемът може да бъде решен, ако  Столична община реши да разшири територията си поставяйки знаците за края на населеното място от другата страна на Северната тангента, предава Нова телевизия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ