Южната дъга ще се строи, първите милиони за старт на обекта са осигурени
Изграждането на станалата вече легендарна Южна дъга от столичното околовръстно шосе има реален шанс да се случи. Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, вече са осигурени и са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.
Предвижда се участъкът с дължина 6,08 км. от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" да се строи в продължение на четири години като ще са необходими общо до 144 598 366 лева, които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол таксуване. Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи, уточняват от пресслужбата на кабинета.
По план отсечката между п.в. "Младост" и изхода за АМ "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" (ул. 406). Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.
В резултат на изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между магистралите "Струма" и "Тракия" и провежда транзитния трафик от магистрала "Калотина - София" към морските райони и границите с Турция и Гърция.
Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, посочват от Министерския съвет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.