Носталгия и ИИ: Рекламодателите на Супер Боул използват миналото и бъдещето на Америка

Носталгия и ИИ: Рекламодателите на Супер Боул използват миналото и бъдещето на Америка

Anheuser-Busch InBev връща емблематичните си работни коне "Клайдсдейл“ за реклама на Супер Боул, която според пивоварната компания възхвалява „смелостта и решителността“ на американския дух, предаде Ройтерс.
Рекламата на Budweiser бележи завръщане към традицията, след като катастрофална промоция в социалните медии на марката Bud Light през 2023 г. с участието на транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвани предизвика призиви за бойкот.
„Определено виждаме, че тази година Budweiser играе на сигурно“, казва Чарлз Р. Тейлър, професор по маркетинг в Училището по бизнес във Виланова и автор на книга за рекламите на Супербоул. „Всички обичат Клайдсдейл“.

Завръщането към сигурна, позната и носталгична почва представлява тенденция сред някои рекламодатели за тазгодишния Super Bowl LIX, реванш между „Филаделфия Ийгълс“ и „Канзас Сити Шефс“ в Ню Орлиънс. Очаква се марките да заложат на хумора, знаменитостите и топлите препратки към сърцето на Америка, отразяващи културния дух.
За пръв път OpenAI и Perplexity ще се опитат да се възползват от най-голямото телевизионно събитие на годината, вкарвайки изкуствен интелект в домовете на милиони американци.

„Всички сме на това добро, щастливо място и искаме да ни забавляват“, каза анализаторът на Gartner Никол Денман Грийн. „Така че, за да вмъкнете вашата марка в този момент на фенство … трябва да предоставите реклама, която е резонансна с тази аудитория.“ Рекламодателите на Super Bowl показват сериозна звездна мощ, като приблизително две трети от рекламите включват знаменитости. Мег Райън и Били Кристъл възпроизвеждат прочутата си сцена с деликатеси от романтичната комедия от 1989 г. „Когато Хари срещна Сали“ в реклама за майонезата на Hellmann, която включва и кратко появяване на Сидни Суини от „Euphoria’s“. Уилям Дефо и Катрин О’Хара се удвояват на игрището за туршия, за да измъкнат опонентите от бирите си Michelob Ultra. Юджийн Леви, Бен Афлек, Мат Деймън, Пост Малоун, Вин Дизел и жабата Кърмит също се появяват в 30-секундните спотове.

OpenAI, компанията зад ChatGPT, се очаква да излъчи първата си реклама по време на Super Bowl, пренасяйки надпреварата за надмощие на изкуствения интелект в американските барове и всекидневни. Междувременно Perplexity AI е домакин на лотария за Super Bowl, която предлага награда от $1 милион за задаване на въпроси по време на играта. Грийн каза, че компаниите за изкуствен интелект се възползват от обхвата на Супербоул, за да се справят с безпокойството на потребителите относно бързо развиващата се технология.

Всички реклами, които съм гледал – и нямам търпение да видя всички реклами – става дума повече за това да накарам хората да разберат как могат да бъдат по-продуктивни и как животът им може да бъде по-добър“, каза Грийн. „Не знам дали това ще премахне страха, защото, докато хората научават повече за възможностите, виждаме в данните, че те стават по-малко сигурни.“

Тазгодишната игра ще има по-малко реклами за автомобили в сравнение с предишните години. Stellantis  е единственият автомобилен производител, който обяви реклама за Супер Боул, в която актьорът Глен Пауъл прави хумористичен мачовски обрат в познатата приказка „Златокоска и трите мечки“.

Реклами с хокинг бири и закуски се завръщат. Те ще споделят екранно време с новодошлия, подкрепен от рисков капитал Liquid Death, марката вода в кутии, която купи първата си реклама за Big Game, за да рекламира своите Killer Cola и Cherry Obituary.

Досега най-популярната реклама на Super Bowl е победителят в състезанието на Doritos „Crash the Super Bowl“, изобразяваща отвличане от извънземни.

„Извън мащаба е смешно, любопитно“, каза Шон Мюлер, основател и главен изпълнителен директор на фирмата за измерване на телевизионна реклама iSpot.TV. „Хората харесват рекламата.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ