От церемонията в Сена до финалите по лека атлетика: Колко струва пътуването до Париж 2024?
Париж финализира подготовката за иновативната церемония по откриването, която ще се проведе утре около река Сена пред повече от половин милион души. Мащабното представяне на повече от 10 500 спортисти, които ще се състезават през следващите три седмици, бележи началото на Игри, които ще счупят всички рекорди по посещаемост.
Организационният комитет на Париж 2024 пусна в продажба 10 милиона билета, два милиона повече от Токио 2020 или Рио 2016, с които се стреми да постигне приходи от билети от 1,3 млрд. евро, пише El Confidencial.
Градът на светлината, внимателно е подготвил пристигането на зрители от цял свят. Продажбите на билети стартираха през декември 2022 г., повече от година и половина преди началото на Игрите, и билетните каси ще останат отворени през следващите няколко дни. Всъщност, генералният директор на Париж 2024, Михаел Алозио, потвърди, че 8,8 милиона билета вече са продадени и че 10 милиона ще бъдат достигнати с напредването на състезанията. Въпреки че прогнозите на организацията не се сбъдват, вече е надминат рекордът от Атланта 1996 г., когато бяха продадени 8,3 милиона билета.
Един от ключовете за този боксофис успех
е силната местна подкрепа, тъй като 64% от билетите са продадени на френската публика. Успоредно с това се очаква около 3 милиона уникални посетители от останалия свят да дойдат в Париж, за да станат свидетели на събитието или да преживеят олимпийското изживяване по улиците. Само на церемонията по откриването ще се съберат 500 000 души, от които 100 000 са платили за място на брега на Сена.
Общо се очаква до 15 милиона души да посетят Олимпийските и Параолимпийските игри, според Парижката туристическа служба, което ще изисква разполагане на около 40 000 служители по сигурността ежедневно и повече от 45 000 доброволци.
Испания ще бъде една от четирите страни, които допринасят с най-много фенове за събитието, което ще изисква значителна инвестиция от всяка от тях. Средният разход на международен фен е над 4500 евро, подобен на този от Лондон 2012, според списание Time.
Сега цените на билетите варират в зависимост от дисциплината и кръга или фазата на състезанието. По този начин можете да отидете да видите колоездене, ветроходство, планинско колоездене или пешеходни събития от 24 евро, докато цените за лека атлетика, плуване или финал на баскетболния турнир достигат 980 евро на билет. Една трета от събитията в олимпийската програма са на цена под 50 евро, но повече от 60% от събитията надхвърлят 100 евро. Само сърфирането, което ще се проведе във Френска Полинезия, ще бъде безплатно.
Освен за билети, разходите на феновете за големи международни събития са съсредоточени върху настаняването и пътните разходи. Средната цена на хотелска стая в Париж по време на игрите е близо 400 евро на вечер, докато за Airbnb вече надхвърли 500 евро на нощ, според The New York Times. По-точно, платформата, посветена на предлагането на настаняване, си партнира с МОК през 2019 г., за да предложи възможности за настаняване на олимпийски и параолимпийски спортисти, което позволява по-малко инвестиции в комплекса, в който се намира олимпийското село. Въпреки че цените за настаняване в Париж са значително по-високи поради олимпийското събитие, те са намалели през предходните седмици, показва доклад на Lighthouse.
От своя страна градският транспорт почти удвои цените си по време на игрите. Единичните билети ще се повишат от 2,15 евро на 4 евро, а Paris 2024 Pass ще бъде активиран от 16 евро на ден до 70 евро на седмица. С този пропуск феновете ще могат да пътуват между всички обекти, разположени в региона Ил дьо Франс и в други територии, където се провеждат спортни състезания.
Велосипедът ще бъде още едно от най-препоръчваните транспортни средства за придвижване във френската столица. Наемането на велосипед се предлага от 5 евро на ден. В допълнение към продажбата на билети, VIP бизнесът е един от основните ресурси на Париж 2024 за увеличаване на приходите. Организационният комитет, ръководен от Тони Естанге, очаква, че местата за настаняване ще генерират 15% от всички касови приходи, с 183 милиона евро, според заложеното в бюджета.
On Location отговаря за поставянето на 870 000 билета. Вертикалът на маркетинговия гигант Endeavour беше компанията, избрана от Международния олимпийски комитет (МОК) за Париж 2024, Милано-Кортина 2026 и Лос Анджелис 2028. Офертата на On Location включва всичко - от билета, който дава достъп до стадиона с места в бокса и частни стаи, до пакети, които комбинират спортни състезания с посещения на града. В допълнение, той лансира достъпно гостоприемство с цени под 100 евро чрез концепцията Games Wide Open. В този случай феновете ще имат достъп до така наречената Clubhouse 24, която ще бъде централната зона за настаняване и развлечения, която ще бъде разположена в центъра на града.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.