Директните доставки от Ирландия до ЕС са се увеличили с 50%
Обемите на стоки, доставяни директно от Ирландия до Европейския съюз по нови фериботни маршрути, са се увеличили с 50% през последните шест месеца, тъй като износителите се стремят да избегнат пътуването по суша през Великобритания след напускането на блока, предаде „Гардиън“.
Данни, публикувани от Ирландското бюро за морско развитие (IMDO), показват значителен трафик, отклонен от традиционните маршрути между Дъблин и Великобритания към някои от 32 нови фериботни услуги директно до пристанища в Белгия и Франция.
Докладът показва, че обемите на товарите от пристанище Дъблин до Ливърпул и Холихед в Ангълси са намалели с 19% през първите три тримесечия на 2021 г. в сравнение с 2020 г. и с 30% по двата маршрута от Рослеър в Югоизточна Ирландия до уелските пристанища на Пембрук и Фишгард.
„Една трета от всички ролкери в Република Ирландия сега оперират по директни маршрути до пристанища в Европейския съюз в сравнение с 16% дял през 2019 г.“, казват от IMDO.
Трафикът за второто и третото тримесечие на тази година показва, че движението от Ирландия към ЕС е нараснало с 52% в сравнение с цялата 2019-а.
Спадът в търсенето на фериботните услуги до Уелс и Ливърпул трупа дивиденти на пристанищата в Северна Ирландия, като обемите на товарите са достигнали „безпрецедентни върхове през 2021 г.“
Исторически, превозвачите от Северна Ирландия предпочитат маршрута Дъблин-Холихед като най-бързия начин за достъп до пазари в южната и югоизточната част на Англия, но сега мнозина избягват линията, за да не се ангажират с „новите митнически изисквания между Ирландия и пристанищата на Обединеното кралство“, става ясно от доклада на IMDO.
Това означава повишаване на трафика в трите пристанища на Северна Ирландия – 15% в Белфаст, 18% в Ларн и 20% в Уорънпойнт.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.