"Агресивният" план на Русия за бързи пътища

Агресивният план на Русия за бързи пътища

До 2030 г. основните пътища на Руската федерация ще бъдат снабдени с инфраструктура за безпилотни летателни апарати и електрически транспорт, а времето за пътуване между основните градове ще бъде намалено наполовина. Това става ясно от проекта "Агресивно развитие на инфраструктурата", с който ТАСС разполага. Концепцията на проекта се разработва в рамките на стратегията за социално-икономическо развитие на Русия до 2030 г. и е обсъждана с експерти в правителството през последните месеци.

Както се отбелязва в документа, основната цел на стратегията е "бързо да стигнете до близките, да работите и да си почивате". За целта е необходимо да се постигне решение на три основни задачи: времето за пътуване между съседните столици на регионите от всякакъв вид транспорт не трябва да надвишава четири часа, между всякакви столици на регионите - 12 часа, в големите градски агломерации трябва да се приложи стратегията на 30-минутен град, а времето за пътуване от Москва до Санкт Петербург да се намали от четири часа на два часа и 15 минути, а от Москва до Сочи - от 24 часа на 12 часа. В същото време цялата основна пътна мрежа трябва да бъде 100% готова за движение на безпилотни и електрически превозни средства.

Бързи пътища 

Един от основните строителни проекти, предложени от проекта, е пътното строителство. До 2030 г. се планира изграждането на повече от 4,8 хил. км нови магистрали. Някои от тези проекти вече се изпълняват. Така изграждането на пътя Москва-Казан в рамките на коридора Европа - Западен Китай до 2024 г. ще намали времето за пътуване между градовете от 12 на 6,5 часа, а в случай на удължаване на маршрута от Москва до Екатеринбург - от 24 до 12 часа. До 2030 г. изграждането на югозападната автомагистрала може да намали времето за пътуване от Уфа до Краснодар от 24 на 12 часа. А пътят на "Меридиан" може да намали времето за транзит на стоки през Русия от Шанхай до Хамбург от два дни на 20 часа.

Железопътни проекти

Високоскоростните железопътни линии (HSR) също трябва да сближат градовете и да допринесат за растежа на товарния трафик. Планира се пускането на руски влакове между Москва и Санкт Петербург до 2030 г., достигащи скорост от 350 км/ч. За други региони до 2022 г. ще бъдат разработени двуетажни високоскоростни влакове. По-специално високоскоростните влакове също трябва да съкратят маршрута от Москва до Адлер от 24 на 12 часа. А изграждането на железопътната линия "Северния широк проход" ще осигури допълнителни 20 милиона тона товари между Сабета и Санкт Петербург. Като цяло се планира да се положат повече от 4,6 хил. км. нови железопътни коловози.

Малката авиация

За отдалечените региони се очаква по-активно използване на авиацията. По този начин честотата на използване на малки самолети от населението на Далечния изток и Арктика трябва да се увеличи до 2024 г. от сегашното едно пътуване за четирима души на едно и половина, а до 2030 г. - до две пътувания. Това трябва да бъде улеснено от изграждането и реконструкцията на 37 нови летища в тези региони.

Финансиране 

За постигане на целите на стратегията е необходимо през 2024 г. да се увеличат капиталовите инвестиции в транспорта до 5% от БВП или до 7,4 трилиона рубли, от които извънбюджетните източници трябва да донесат 4,4 трилиона рубли. През 2030 г. инвестициите в транспорта трябва да достигнат 10,8 трилиона рубли (от които 6,1 трилиона рубли от извънбюджетни източници).

Някои от тези средства, както и самите строителни проекти, вече са предвидени в рамките на национални проекти. Така че за периода 2021-2023 г. 4 трилиона рубли трябваше да финансират инфраструктура, от които 2 трилиона рубли трябваше да бъдат привлечени от извънбюджетни източници.

В допълнение, новата стратегия за 2021-2024 г. ще изисква 5.4 трилиона рубли, от които само 2 трилиона рубли са осигурени от бюджета. А за 2025-2030 г. обемът на инвестициите вече е необходим на ниво от 27,4 трилиона рубли, от които 10,9 трилиона рубли ще бъдат бюджетни средства, а 16,5 трилиона рубли се планира да бъдат привлечени от извънбюджетни източници.

За привличане на извънбюджетни инвестиции се планира създаване на инфраструктурен фонд с гарантиран размер на финансиране, който ще инвестира, включително в проекти при условията на публично-частно партньорство.

Предлага се също да се издадат безсрочни облигации в размер на 1,5 трилиона рубли, като се предвижда да се компенсират лихвените проценти по заеми за модерно строителство от резервния фонд. В същото време преходът от 2030 г. към принципа "потребителят плаща", който включва отклонение от безплатното използване на инфраструктурата, би трябвало да помогне за възстановяване на мащабните инвестиции, се казва в документа.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ