Евростат очерта L-образна форма на кризата в авиосектора
Кризата в авиационния сектор без съмнение е най-лошата в историята му, не само според работодателите и авиокомпаниите. В нов доклад Евростат посочва, че плахото възстановяване през лятото е било просто мираж, който не е ппродължил през есента, а катастрофата в сектора е с L-образна форма.
[[{"fid":"365143","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":930,"width":1650,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
През октомври Европейският съюз регистрира с 61,6% по-малко търговски полети. Спад, който се разширява през септември (58,7%) и връща сектора до нивата от юли, когато страните частично отвориха своето въздушно пространство след прекъсване на 90% от полетите през пролетта.
Тежестта на кризата, мотивирана от правителствените ограничения, които все още се запазват в цяла Европа, е оказала огромно влияние върху големите летища. Според данните на Евростат, Франкфурт и Париж-Шарл де Гол са загубили най-много полети между януари и октомври в целия Европейски съюз. Германското летище е пропуснало 251 900 маршрута, което е 58% от общия брой, докато френското е загубило 232 200 маршрута, или 55% от общия брой. След тях се нареждат Амстердам (-225 700 полета) и Мюнхен (-218 300).
[[{"fid":"365144","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":975,"width":1650,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Летище Барахас в Мадрид се появява на пето място в тази класация с 212 800 по-малко маршрута, или 60% от общия брой. А летището в Барселона Ел Прат е на шеста позиция със 63% спад в трафика, което означава 182 500 по-малко полета.
Рязко намаление е регистрирано и на други големи летища в ЕС, като римското летище Фиумичино (-172 400, -65%), виенското Швехат (-138 600, -60% ) и летището на остров Палма де Майорка (-129 200, -66%).
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.