Facebook започна да оценява новинарските медии по доверие

Facebook започна да оценява новинарските медии по доверие

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че компанията е започнала да внедрява система, която оценява новинарските медии по доверие. На базата на тази система социалната мрежа промотира или скрива съдържание от различните сайтове за новини, посочва BuzzFeed. 

По думите на Зукърбърг Facebook е събрала данни как потребителите възприемат новинарските брандове, като ги е питала да посочат дали са чували за определени онлайн издания и дали им вярват. "Поставихме тези данни в системата и те действат за стимулиране или подтискане. Ще увеличаваме интензитета на това с времето", заяви Зукръбърг. 

Изказванията са от среща при закрити врати на създателя на Facebook с шефове на група новинарски медии в Щатите, проведена в хотел в Менло Парк, Калифорния, след речта му на годишната конференция за разработчици F8 на Facebook вчера. Участвали са медийни директори от BuzzFeed News, Information, Quartz, the New York Times, CNN, Wall Street Journal, NBC, Recode, Univision, Barron’s, Daily Beast, Economist, HuffPost, Insider, Atlantic, New York Post и други. 

Събитието е било неофициално и е годишна среща, чиято цел е новите ръководители на новинарски медии да говорят за работата си. Организира се за втора поредна година, посочва още BuzzFeed. 

Зукърбърг е заявил. че компанията ще инвестира милиарди в комбинацията от изкуствен интелект и десетки хиляди хора модератори, за да блокира фалшивите новини и пропагандата, особено по време на политически избори. 

"Особено ще започнем да губим пари от политическа реклама", е казал той. Целта е социалната мрежа да избегне грешката си с разпространяването на руска пропаганда на изборите за президент на САЩ през 2016 г. "Големият ни пропуск бе, че не очаквахме този вид координирани информационни операции" през 2016-та, каза той. Мрежата е била по-фокусирана тогава върху борбата с хакерството чрез вирусни програми. 

Зукърбърг е казал, че компанията е подготвена вече за такъв вид "информационна война" и успешно се е противопоставила на такава по време на избори на различни места - от Франция, до щата Алабама.

"Впрегнахме инструменти за изкуствен интелект, които свалиха десетки хиляди профили", каза той. 

Зукърбърг посочил още, че запазва ангажимента си за криптиране на мобилното приложение за чат WhatsApp, което е собственост на Facebook, отбелязвайки че то е гордост за бизнеса. 

“WhatsApp не беше напълно криптирано когато го купихме", посочи той. "Стартирахме криптиране след като го купихме. Ние управляваме най-голямата напълно криптирана комуникационна мрежа в света", изтъкна Зукърбърг. 

Той не оспорва, че хората вече споделят по-малко лична информация в нюзфийда, но според него това е защото те имат повече инструменти да споделят на други места, например в групи или в месинджъра. Така според него потребителите по-добре откриват перфектната за съобщенията си публика. 

По думите му по отношение на новинарския бизнес, Facebook има сред целите си да открива и показва повече разследваща журналистика. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ