Google няма да продава реклама, базирана на посещения на сайтове

Google няма да продава реклама, базирана на посещения на сайтове

Google обяви, че планира да спре да продава онлайн реклама, която се базира на информация от посещенията на сайтове, които потребителите на глобалната търсачка правят, предаде Уол Стрийт Джърнал.

Тъй като идва от най-голямата компания за дигитална реклама в света, решението може да доведе до глобални промени що се отнася  до следенето на лична информация. По данни на Jounce Media Google е привлякъл 52% от всички разходи за дигитална реклама през 2020 г., възлизащи на 292 млрд. долара.

„Ако компаниите, които предлагат онлайн реклама, не се променят и не започнат да отчитат притесненията, които хората имат относно личните си данни, ние рискуваме бъдещето на отворения интернет“, коментира Давид Темкин, продуктов мениджър на Google, който е сред инициаторите на промяната.

В бъдеще компанията няма да инвестира в развитието на нова или да използва досегашните разработки за следене на посещенията, осъществявани от потребителите. През миналата година Google вече обяви, че от 2022 г. ще преустанови най-популярната такава технология, известна като бисквитки на трети страни. Сегашното съобщение означава, че компанията няма намерение да създаде нова технология, която да замени използваната в момента.

Вместо това Google ще използва нова технология, наричана „личен пясъчник“, която ще таргетира аудитория на агрегирани групи със сходни интереси, вместо индивидуални потребители. Компанията ще започне тестово използване през второто тримесечие на 2021 г.  

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ