Google няма да продава реклама, базирана на посещения на сайтове

Google обяви, че планира да спре да продава онлайн реклама, която се базира на информация от посещенията на сайтове, които потребителите на глобалната търсачка правят, предаде Уол Стрийт Джърнал.
Тъй като идва от най-голямата компания за дигитална реклама в света, решението може да доведе до глобални промени що се отнася до следенето на лична информация. По данни на Jounce Media Google е привлякъл 52% от всички разходи за дигитална реклама през 2020 г., възлизащи на 292 млрд. долара.
„Ако компаниите, които предлагат онлайн реклама, не се променят и не започнат да отчитат притесненията, които хората имат относно личните си данни, ние рискуваме бъдещето на отворения интернет“, коментира Давид Темкин, продуктов мениджър на Google, който е сред инициаторите на промяната.
В бъдеще компанията няма да инвестира в развитието на нова или да използва досегашните разработки за следене на посещенията, осъществявани от потребителите. През миналата година Google вече обяви, че от 2022 г. ще преустанови най-популярната такава технология, известна като бисквитки на трети страни. Сегашното съобщение означава, че компанията няма намерение да създаде нова технология, която да замени използваната в момента.
Вместо това Google ще използва нова технология, наричана „личен пясъчник“, която ще таргетира аудитория на агрегирани групи със сходни интереси, вместо индивидуални потребители. Компанията ще започне тестово използване през второто тримесечие на 2021 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.