Iberia направи първи полет с биогориво

Iberia направи първи полет с биогориво

Iberia направи първи полет с биогориво

Iberia измина стъпка напред в своята стратегия за декарбонизация, като направи първия си полет с биогориво, произведено в Испания от селскостопански хранителни отпадъци, предава abc.es. Полетът Мадрид-Билбао е бил изпълнен вчера с Airbus A320 Neo като е изхвърли 1,4 тона CO2 по-малко в атмосферата, отчасти благодарение на по-голямата ефективност на самолета и отчасти на използваното биогориво. Самолетът е работил със смес, съдържаща 2% от биогоривото, произведен от Repsol през август в рафинерията Petronor в Билбао. 

Petronor използва отпадъци от компанията Lipsa за производството на биогоривото, докато Oleofat извършва предварителната обработка на екологичното гориво. Крайният резултат е партида от 5300 тона биогориво, което ще предотврати емисиите на 300 тона CO2 в атмосферата. Това е еквивалентът на 40 полета Мадрид-Билбао. Разбира се, в момента биоджетът е около пет пъти по-скъп от конвенционалния керосин - цена, която Repsol се надява да надхвърли, когато достигне мащабно производство.

"Инвестираме много в бъдещето. Основната цел на Iberia е да постигне възможно най-ефективната авиация", обясни директорът по устойчивост на Iberia Тереза ​​Парехо при представянето на пътуването. От компанията уверяват, че планират да извършват повече полети с този вид гориво в бъдеще.

Групата IAG, към която принадлежи бившият авиопревозвач, има за цел да обслужва минимум 10% от полетите си с устойчиви горива и да бъде неутрална по отношение на емисиите до 2050 г. Но това не е лесна задача. Парехо обясни, че електрификацията на авиацията "не е осъществима за момента в краткосрочен план", докато използването на водород "ще доведе до гигантска трансформация" както на флота, така и на инфраструктурата, която ще изисква големи инвестиции.

А времето е малко. Предложението на Европейската комисия включва използването на 2% от устойчиви горива през 2025 г., 5% през 2030 г. и 63% през 2050 г. "Когато става въпрос за управление на самолета, не забелязвате промяната", обяснява командирът на Iberia Исмаел Серано, натоварен с вчерашния полет Мадрид-Билбао.

Мениджърът за трансформация на рафинирането в Repsol Берта Кабело обясни, че биогоривата са основна част от стратегическия план на компанията. Repsol си е поставила за цел да произвежда 1,3 милиона тона годишно биогориво през 2025 г. и 2 милиона през 2030 г. Освен това, след малко повече от година ще има завод в Картахена, работещ с капацитет от 250 000 тона биогориво годишно и в който групата е инвестирала 190 милиона евро. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ