Космическият туризъм вече набира скорост

Космическият туризъм вече набира скорост

Космическият туризъм вече набира скорост

Пътуването в Космоса вече се превръща в реална възможност. Светът изживява втора космическа надпревара, в която конкуренцията е фокусирана върху това кой консолидира конкурентния пазар около космическия туризъм, най-обещаващия сегмент на луксозния туризъм, потенциален глобален пазар от над 10 милиарда долара, пише eleconomista.es. Офертата е толкова обширна, че си струва да разгледате различните модели и да планирате най-изключителното пътуване, към което човек може да се стреми: Космоса. 

Като начало има различни видове пътувания определени от типа кораб, който отбелязва разликите в пътуването (орбитален или суборбитален), в продължителността (между десет минути и няколко дни), а също и в цената (между 150 000 евро и няколко милион). Към тях трябва да се добави и евентуалната необходимост от предварително обучение, въпреки че за някои такава не е нужна. 

Пет американски компании се конкурират за пазара: Virgin Galactic, Blue Origin, SpaceX, Axiom и Space Perspective. Към тях трябва да се добави Orbital Assembly, чиято цел е да построи първия космически хотел, луксозен разбира се - станция Voyager, която може да заработи през 2027 г., както и търговските операции на космическите агенции на САЩ и Русия.

В случая с НАСА, американската агенция, въпреки нежеланието си да отвежда цивилни пътници в Космоса, вече има своя собствена програма и космически кораб, Boeing CST-100 Starliner, капсула за многократна употреба до десет пъти, предназначена за настаняване на седем пътници. Прототипът беше пуснат на 30 юли.

Руската космическа агенция "Роскосмос" предлага в продължение на две десетилетия възможността да се качите на Международната космическа станция на борда на космическия кораб "Союз". Седалката е на цена от около 30 милиона долара, опит, с който вече могат да се похвалят осем милиардери. 

Появата на частни компании в сектора оказва влияние и върху цените. Начело, Virgin Galactic на Ричард Брансън и Blue Origin на Джеф Безос. Техните първи прототипни пътувания за проверка на качеството на клиентското изживяване, извършени през юли, се превърнаха в безценна маркетингова кампания. Предложението им е доста сходно: суборбитални пътувания на борда на кораби, които се изкачват до границата на Космоса и се задържат за няколко минути в безтегловност преди да се върнат на Земята. Продължителността на преживяването варира от 10 до 30 минути, а цената е 250 000 долара. И двамата планират да бъдат напълно оперативни от 2022 г., включително да направят първия официален търговски полет тази година. Списъкът на чакащите за достъп до едно от местата, които Virgin Galactic ще предложи, надхвърля 600 души. До 2022 г. всичко ще е готово. 

Но компанията на Илон Мъск, изпълнителният директор на Tesla, е най-добрият пример за търговски успех, благодарение на сключените с НАСА споразумения и солидния каталог от проекти, свързани с космическия туризъм, включително първия туристически полет до Луната, планиран до 2023 г. Той се предлага чрез водещата световна агенция за космически туризъм Space Adventures.

Трябва да се разгледат и офертите на британската агенция Rocket Breaks, експерт по пътувания и настаняване в сектора на луксозния туризъм, която очаква да започне да приема туристи в космически хотели през 2027 г. 

В момента има само една туристическа агенция в Испания, Bru & Bru, която е упълномощена да прави резервации за следващите пътувания на Virgin Galactic, компанията на Ричард Брансън. Агенцията е активирала канал за запитвания и резервации на своя уебсайт като 13 испанци вече са направили резервации.

От 2010 г. подразделението за космически пътувания на Destinia е посветено на предлагането на този тип оферти чрез три полетни програми: нулева гравитация, орбитална и суборбитална, благодарение на съюза с две от най-големите американски компании от космическия сектор: Space Adventures и Zero G.

И още две предложения, които си струва да следите внимателно: Zero 2 Infinity и EOS-X Space. И двете са си поставили за цел да направят революция в космическия туризъм и да го отворят за по-широката публика, като продават полети до границата на Космоса за 150 000 евро, за 6-часово пътуване, чрез капсула под налягане, която се изкачва с балон на водород или хелий. Първите пилотни полети на EOS-X Space са насрочени за тази година. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ