Прогнозират рекорден ръст в потреблението на сладолед в Русия

Обемът на консумацията на сладолед в Русия до края на 2021 г. ще се увеличи до рекордните през последните 10 години 448 хиляди тона или 3,1 кг на човек. Това се посочва в съобщението на Центъра за промишлена експертиза (TSOE) на Руската земеделска банка.
"Ръстът на потреблението ще продължи тенденцията към постепенно увеличаване на търсенето през предходните 10 години. Като се вземе предвид студеният климат на Русия и сезонността на потреблението на сладолед в страната, по-нататъшното увеличаване на обема на износа може да се превърне в точка на растеж за руските производители", казват експертите.
През 2020 г. в Русия са произведени 451 хил. тона сладолед (+ 8% в сравнение с предходната година). В края на 2021 г. експертите на Руската земеделска банка очакват допълнително увеличение на показателя с 3%, до 463 хиляди тона, предава ТАСС.
Износът на руски сладолед продължава да набира скорост, като се е увеличил повече от осем пъти през последните 10 години - от 3 хиляди тона през 2010 г. до 26 хиляди тона през 2020 година.
До края на 2021 г. експертите на банката очакват показателят да нарасне с още 15%, до рекордните 30 хиляди тона. Основният обем сладолед, произведен в страната, се използва за задоволяване на вътрешното търсене. И така, миналата година руснаците изядоха 444 хиляди тона сладолед (+ 9% в сравнение с предходната година) или 3 кг на човек.
През 2020 г. на фона на спада на продажбите в павилиони, паркове и кафенета, които традиционно представляват значителен дял от продажбите, онлайн продажбите на сладолед, както и продажбите на формати за компании, се увеличиха, отбелязват експерти. През следващите няколко години експертите очакват увеличаване на търсенето на сладолед за здравословна диета, например с ниско съдържание на калории.
Обемът на вноса на сладолед в Русия през 2021 г. се очаква да намалее с 20% до 15 хиляди тона срещу 19 хиляди тона година по-рано. Динамиката на потреблението на вносен сладолед се влияе от колебанията в обменния курс и въвеждането на етикетиране на сладолед, което става задължително от средата на тази година, казват експерти.
"Вярваме, че това отваря допълнителни възможности за местните производители да попълнят онези обеми вносни продукти, които могат да отпаднат от потреблението поради адаптирането на чуждестранните компании към новите икономически и регулаторни условия", каза ръководителят на Центъра за енергиен мениджмънт, Андрей Далнов, чиито думи са цитирани в съобщението.
През следващите няколко години обемът на износа на сладолед ще нараства средно с 5-10% годишно на фона на подкрепа от местни производители и интерес към руския сладолед в чужбина, казват експерти. Руските производители използват потенциала на съветските рецепти, което поддържа търсенето от страните от ОНД на стабилно ниво, твърдят експерти.
Основният купувач на руски сладолед на международния пазар е Казахстан, който през 2020 г. увеличи обема на вноса с 27%, до 11,2 хил. тона, а в парично изражение с 2%, до 20 млн. долара. края на 2021 г. В края на 2021 г. САЩ се издигнаха на второ място в списъка на вносителите на руски сладолед, който през годината увеличи доставките повече от 3 пъти в натура и в парично изражение до 3,8 хиляди тона или 9,2 милиона долара. В същото време Монголия, която намали вноса на сладолед от Русия със 7%, до 2 хил. тона ($ 4,8 млн.), падна на трето място.
През 2019 г. Китай е внесъл от всички страни 25 хиляди тона сладолед на стойност 103 милиона долара. От тях руските продукти представляват 4%. В 2020 г. делът на руския сладолед във вноса на Китай се е увеличил до 5% (1000 тона), а в парично изражение доставките са се увеличили с 14% на годишна база (до 4,2 млн. долара). Миналата година Китай е на седмо място сред най-големите вносители на руски сладолед в обемно и пето - в парично изражение, обясняват още експертите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Борсов наблюдател: В окото на тайфуна
Финанси |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Technovation 2025 |Населението на Япония е намаляло с половин милион души за година
Свят |Китай спря покупката на самолети от САЩ заради търговската война
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

GROHE превръща градината Senato в оазис на „Чистата радост от водата “по време на Milan Design Week 2025


Коментари
Няма въведени кометари.