Поскъпване на продуктите прогнозират ритейлърите в Русия. Борбата в бъдеще ще е за всеки клиент
Цената на продуктите в Русия ще нарасне в близко бъдеще поради поевтиняването на рублата. Доставчиците вече предупреждават търговците на дребно за увеличението на изкупните цени с 5-15%. Това съобщи Асоциацията на търговските дружества (AKORT), която включва най-големите търговци на дребно в страната, цитирана от ТАСС.
„В края на март - началото на април рязкото обезценяване на националната валута започна да оказва значително влияние върху цената на хранителните продукти от производителите. Търговците на дребно получават и продължават да получават от доставчиците на повечето стоки средното увеличение на цените с 5-15%. Някои доставчици уведомяват търговците на дребно относно намерението за увеличаване на продажните цени с 20%, 30% и 50%. Обективното увеличение на продажните цени вече води и ще доведе до постепенно увеличение на цените на рафтовете на магазините, тъй като продажбата на закупени по-рано по-евтини evy и получаване на по-скъпи стоки“, твърдят от Асоциацията на търговските дружества.
На фона на нарастващото търсене на редица обществено значими стоки през март, производителите и търговците на дребно успяха да осигурят почти непрекъснати доставки и поддържане на нивото на цените за повечето позиции.
„Компаниите, участващи в ACORT, полагат всички усилия да поддържат приемливо ниво на цените на дребно, внимателно оценявайки обективността на увеличаване на покупната цена, преди да я превърнат в цена на дребно. В момента цените на дребно за редица социално значими стоки на рафта значително изостават от динамиката на увеличаване на цените на обществените поръчки“, допълват от организацията.
Най-големите търговски вериги вече са нулирали маржа на някои от социално значимите стоки, а представители на нехранителната търговия на дребно също се присъединиха към тази инициатива. В същото време организацията отбеляза, че рентабилността на дребно остава значително по-ниска от тази на повечето сектори на икономиката и до края на 2019 г. за най-големите компании не надвишава 2%.
„Определянето на пределен марж за определен продукт под себестойността на неговата продукция или продажба е гаранция за бърз недостиг на този продукт. Спирането на производството и продажбата на такива стоки е намаляване на милиони работни места, спиране на предприятията и нарушаване на логистичната инфраструктура за безопасност на храните”, обясняват от асоциацията.
В същото време, намаляващото търсене по отношение на самоизолация и традиционно високата конкуренция между най-големите търговци на дребно ни принуждава да се борим за всеки клиент днес, твърдят от ACORT.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.