Швеция разследва Ейч енд Ем за дискриминация на клиенти
Шведският гигант за облекло Hennes & Mauritz, по-известен с абревиатурата H&M, е разследван по твърдения, че е дискриминирал клиенти заради етническата им принадлежност, съобщи правителствена агенция в Швеция, цитирана от ДПА. Хората с етнически произход, различен от шведски, например трябва да показват касова бележка при смяна на артикули, което е в нарушение на фирмената политика, заяви шведският омбудсман по въпросите на равенството.
По този повод е започнало т.нар. надзорно разследване, провокирано от репортажи в стокхолмския всекидневник "Афтонбладет", пише БТА. Неотдавна изданието публикува кадри с клиенти от различен етнически произход, които получават отказ при опит да сменят дрехи, макар те да са с етикети. Някои от клиентите са били оборудвани със скрити камери. Вестникът е интервюирал около 60 клиенти и служители на H&M .
"Информацията, появила се в медиите, която сочи, че с тези клиенти се отнасят по-зле отколкото с другите заради техния етнически произход, е причината омбудсманът по въпросите на равенството да поиска отговор от компанията.", аргументира се Ларс Архениус, който оглавява правителствената агенция. Омбудсманът се е обърнал писмено към H&M и до 22 декември очаква отговори за корпоративната политика по смяна на артикули и позицията по дискриминацията
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.