Швеция разследва Ейч енд Ем за дискриминация на клиенти

Швеция разследва Ейч енд Ем за дискриминация на клиенти

Швеция разследва Ейч енд Ем за дискриминация на клиенти

Шведският гигант за облекло Hennes & Mauritz, по-известен с абревиатурата H&M, е разследван по твърдения, че е дискриминирал клиенти заради етническата им принадлежност, съобщи правителствена агенция в Швеция, цитирана от ДПА. Хората с етнически произход, различен от шведски, например трябва да показват касова бележка при смяна на артикули, което е в нарушение на фирмената политика, заяви шведският омбудсман по въпросите на равенството.
По този повод е започнало т.нар. надзорно разследване, провокирано от репортажи в стокхолмския всекидневник "Афтонбладет", пише БТА. Неотдавна изданието публикува кадри с клиенти от различен етнически произход, които получават отказ при опит да сменят дрехи, макар те да са с етикети. Някои от клиентите са били оборудвани със скрити камери. Вестникът е интервюирал около 60 клиенти и служители на H&M .
"Информацията, появила се в медиите, която сочи, че с тези клиенти се отнасят по-зле отколкото с другите заради техния етнически произход, е причината омбудсманът по въпросите на равенството да поиска отговор от компанията.", аргументира се Ларс Архениус, който оглавява правителствената агенция. Омбудсманът се е обърнал писмено към H&M и до 22 декември очаква отговори за корпоративната политика по смяна на артикули и позицията по дискриминацията

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ