Ever Given най-сетне вдигна котва след договорено обезщетение за $540 млн.

Ever Given най-сетне вдигна котва след договорено обезщетение за $540 млн.

Ever Given най-сетне вдигна котва след договорено обезщетение за $540 млн.

Управлението на Суецкия канал и компанията собственик на контейнерния кораб Ever Given, който предизвика блокирането на канала през март, успяха след три месеца трудни преговори да разрешат кризата със задържането на плавателния съд по взаимно съгласие.

Страните се договориха за финансова компенсация в размер на 540 милиона долара. От тях 240 милиона ще бъдат изплатени на първия етап, а останалите 300 милиона ще бъдат платени на вноски в рамките на една година, а каналът ще получи и съвременен влекач, съобщиха за ТАСС от управата на стратегически важната водна артерия.

Споразумението ще бъде подписано на предстояща церемония в Исмаилия. Междувременно в ранния средобед днес Ever Given най-сетне вдигна котва и потегли след принудителното му задържане от египетските власти за около 100 дни.

Гигантският плавателен съд с капацитет 200 000 тона задръсти движението по канала на 23 март, което създаде сериозни проблеми за международната морска търговия и причини на Египет значителни финансови загуби. След шестдневна операция по изтеглянето му и освобождаването на плавателния път Ever Given остана закотвен в Голямото горчиво езеро в средата на Суецкия канал от 29 март насам, със стоки за над 750 млн. долара на борда

Журналист на АФП съобщи днес, че контейнеровозът се движи на север към Средиземно море. В неделя египетските власти съобщиха, че е постигнато споразумение за обезщетение, но не разкриха за каква сума са се договори страните след неколкоседмични преговори.

Според Администрацията на Суецкия канал задръстването на ключовия за търговията морски път е причинило на Египет загуби от 12 до 15 милиона долара на ден. В този период бяха блокирани общо 422 кораба, натоварени с 26 милиона тона стоки.

Администрацията на канала поиска обезщетение в размер на 916 милиона долара от собственика на плавателния съд за причинените щети, както и разходите за изваждане на кораба-контейнер от земята. През май ръководството се съгласи да намали сумата до 550 млн. долара. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ