Гърция възкръсва като топ дестинация за филмовата индустрия
Международната филмова индустрия преоткрива Гърция. Големите чуждестранни продуцентски компании все повече предпочитат да снимат филми, телевизионни сериали, реклами и документални филми в тази страна, привлечени от нейната природна красота, климат и светлина, както и заради богатото културно наследство и паметници, пише Кathimerini.
Продукции на обща стойност над 200 милиона евро са били или трябва да бъдат заснети тази година в Гърция, въпреки че първите пет месеца на 2021 г. са загубени заради пандемията.
Експертите подчертават, че тази промяна не е случайна, а началото на тенденция към нова икономическа дейност за Гърция има множество ефекти не само за имиджа на страната в чужбина в полза на туризма, но и за заетостта и за стотици компании, малки и големи, ангажирани по един или друг начин с тази дейност.
Значителното подобряване на международния имидж на Гърция през последните години, съчетано с връщането й към политическа и икономическа стабилност и благоприятното за бизнеса правителство доведоха до процъфтяването на производството тук, пише още изданието. Големите продукции за гиганти като Netflix и Disney + вече са насрочени, докато модните лидери като Dior, който миналата седмица обяви, че ще организира голямо събитие в Гърция, потвърждават, че това не е временна промяна.
Промяната в правната рамка, съчетана със сериозните производствени компании, привлечени в страната, проправи пътя за дейност, която доскоро почти не съществуваше в Гърция.
Страната това лято е домакин на снимките на две големи продукции с глобален обхват: „Greek Freak“ на Disney + за живота на баскетболната суперзвезда Джанис Антетокунмпо и „Knives Out 2“ от Netflix, с участието на Даниел Крейг, докато източници твърдят, че има разговори и дори споразумения за по-големи международни продукции.
Един от стимулите, които Гърция предлага на производителите, е отстъпката в брой. След ревизията на закона миналото лято, страната намали бюрокрацията и увеличи финансирането си и приходите на чуждестранни продукции, след като вече покри 166 заявления за производство на игрални филми, телевизионни сериали, документални филми, онлайн игри и други.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Лари Финк от BlackRock определи криптовалутите и златото като „активи на страха“
Финанси |Учени откриха как коралите се възстановяват върху рифовете
Наука и Здраве |Vivacom представи напредъка си в устойчивото развитие за 2024 г. с фокус върху зелената енергия и иновациите
Компании |Затягат контрола върху атракционните дейности
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Финанси |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.