Зукърбърг призна, че е подценил злоупотребата с данни
Основателят на Faсebook Марк Зукърбърг призна пред Конгреса на САЩ, че компанията му не е направила достатъчно, за да предотврати злоупотребите с лична информация на потребители, и поднесе извинения в писмено изявление.
"Сега е ясно, че не направихме достатъчно, за да предотвратим използването на тези инструменти за причиняване на вреди. Става дума за фалшивите новини, за чуждестранната намеса в изборите, за разпалването на омраза и за защитата на информацията", казва Зукърбърг в изявлението до комисията по енергетика и търговия на Камарата на представителите.
За пореден път той каза, че е допуснал грешка и се извини. Вижданията ни за нашата отговорност не бяха достатъчно широки и това беше грешка, пише Зукърбърг.
Днес започва изслушването му пред Конгреса по скандала с британската компания Cambridge Analytica (СА), злоупотребила с данните на милиони потребители, за да манипулира гласуването на американските президентски избори през 2016 г. Зукърбърг прие да даде показания през американския конгрес, но отказа да свидетелства през британския парламент.
В профила си във Faсebook Зукърбърг обеща, че компанията ще създаде независима комисия, за да изследва ефектите на социалните медии върху изборите и демокрацията въобще.
Междувременно от вчера социалната мрежа започна да изпраща уведомления до всички потребители, чиито лични данни са изтекли към СА. Писма ще получат и потребителите, чиито данни не са пострадали. Потребителите освен това ще бъдат информирани какви приложения са инсталирали и до какви данни те имат достъп.
Facebook временно блокира и компанията за анализи Cubeyou, която бе заподозряна, че чрез анкетата You Are What You Like (известна и като Apply Magic Sauce) е събирала информация за потребителите на социалната мрежа не само за академични изследвания, но и с търговски цели.
Разследването на Cubeyou започна след като телевизия CNBC съобщи, че компанията е нарушила политиката на поверителност по отношение на потребителите.
Cubeyou настоява, че е информирала Facebook за намеренията си да ползва данните и за научни изследвания, и за търговски цели.
Сайтът на проучването The You Are What You Like е създаден от Cubeyou заедно с Центъра за психометрия в Кеймбриджкия университет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.