Как да управляваме времето си по-ефективно

Как да управляваме времето си по-ефективно

Как да управляваме времето си по-ефективно

В нашия забързан свят, затрупани от информация хората рискуват да се окажат във вечна надпревара с времето. Нека успокоим тази суматоха, да укротим времето и да изградим ефективен и спокоен режим,  с равномерно разпределение на енергията и прогресивно движение напред. Как? Своята рецепта споделя блогър, клиничен психолог и майка на шест деца сподели Ирина Гаврилова. Ето нейните инструменти за управление на времето, които ѝ помагат да организира ефективно времето.

1. Подредете важните задачи

Нека има не повече от една важна задача за всеки ден във всеки от секторите:

- Работа

- Деца

- Учене

2. Оставете децата да бъдат отговорни за собствените си решения

Възложете им отговорности за собственото им обучение, следене на личния график за подготовка на домашните. Аз моля учителите да ми пишат съобщения само, ако се изисква нещо наистина важно от мен. Нека за дреболии децата сами решават да решават своите проблеми, свързани с ученето.

3. Разпределете задачите по равно със съпруга/та

Задача на всеки татко е да се включи и да участва в процеса на отглеждане на деца и в финансовите въпроси на семейството. Нека майката да не поема 100% от грижите по възпитанието и ежедневието на децата. Това значително опростява живота и спестява много време.

4. Водете „дневник на успеха“

Навикът да записвате дори най-малките постижения за всеки ден е много мотивиращ. Мнозина са склонни да се подценяват. В резултат на това им липсва увереност в себе си.. Стават плахи, срамежливи и започват да отлагат задачите. А отлагането, както знаете, е първият враг на управлението на времето. Забелязвайки (и записвайки в дневника) дори малки стъпки напред и малки успехи, ние всеки ден придобиваме все повече увереност в собствените си сили. И тогава, разглеждайки този дневник за определен период, например месец или година назад, ще се изненадаме колко далеч сме стигнали. Тук е важно да се сравнявате само със себе си. Вашето собствено движение ви дава енергия да направите още повече.

5. Създавайте ритуали

Страхотен начин да добавите точки в графика си. Например всяка сутрин правя упражнения. Няколко йога асани не само разтягат тялото, но и дават заряд от енергия за деня.  Веднага след това може да вземете книга, за да почетете, докато пиете кафето си – важен ритуал за цялото семейство, който премахва стреса и напрежението.

Децата виждат майка си не само с айфон в ръка. Личният пример може би ще ги вдъхнови да се включат в четенето, да си правят график, така че да включат дейности за удоволствие и саморазвитие.

6. Методът "изяж жаба сутринта"

Оставете за сутринта най-неприятната дейност. След сутрешната гимнастика, четене или друг ритуал с кафето, свършете най-важното (понякога най-неприятно и тежко) за деня.

И сложете отметка за свършена работа, след което всички текущи дела вече ще бъдат приятен бонус.

Хората, които използват тази техника, винаги успяват да се справят с най-важните и приоритетни задачи. И дори да нямат време да завършат нещо от планираното, те все още запозват усещането за успех и свършена работа.

7. Фиксирайте точно време за изпълнение на всяка задача

Например: напишете план 13:00-13:30. Точно по това време трябва да отложите други дейности, да затворите разсейващите файлове и приложения и да се съсредоточите върху писането на текста.

Точно в 13:30 трябва да приключите, дори ако мислите още за това и имате още идеи. Можете бързо да си кажете мисъл на диктофона и да я добавите по-късно, когато отново дойде времето да работите върху тази задача.

Разбира се, творческата личност, която чака своята муза, често страда от дефицит на време. Но когато и делови човек с много задачи и голямо семейство, тогава Музата също трябва малко да се дресира и приспособи.

Вече нямате време за коктейли на морския бряг в очакване на вдъхновението, но сте добили умение да се справяте бързо, ефективно и за кратко време.

Мона Василева / Новите родители

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ