3 начина да съкратите работната седмица

3 начина да съкратите работната седмица

3 начина да съкратите работната седмица

В нашия забързан и хаотичен свят, 24 часа на ден могат да изглеждат недостатъчни, за да се справим с всички задачи, които сме си поставили.

Това важи в още по-голяма сила за предприемачите, които рядко се съобразяват с ограниченията на нормалния работен ден.

В резултат на тези хаотични графици, ние страдаме от повишено ниво на стрес и все по-трудно намираме време за нашите приятели и семейство. За радост, има начини да съкратите работната седмица като направите няколко фини настройки на вашия график.

Идеята, че може да свършите работната седмица няколко дни по-рано може и да ви звучи налудничава на пръв прочит, но истината е, че може да го постигнете.

Това са няколко стратегии, които могат да ви помогнат да си свършите работата по-бързо като използвате времето си по-разумно.

1. Знайте кои са вашите приоритети

Не всички задачи са еднакво важни. Може да имате дълъг списък със задачи за всеки ден от седмицата, но ако не знаете как да разграничите проектите, които са от жизненоважно значение за вашия бизнес от тези, които могат да почакат, ще се почувствате като хамстер в колело – постоянно в движение, но никога не достигащ крайната цел.

За да управлявате правилно обема на работа и да избегнете претоварването, трябва да се научите да делегирате и да отказвате. С други думи, трябва да създадете списък, делящ нещата на такива, които допринасят за развитието и успеха на вашия бизнес и такива, които трябва да зарежете.

Всеки час, който губите в работа по досадни задачи, отнема от времето, което може да използвате за нещо, което обичате да правите.  

2 Използвайте преки пътища

Под преки пътища в случая имаме предвид мобилни приложения и инструменти, които могат да ви спестят време и да направят работата ви по-ефективна. Те могат да бъдат изключително полезни, когато става въпрос за повтарящи се задачи като отговаряне на имейли и управление на графици.  

Малките промени в ежедневната ви работна стратегия ще ви спестят много време в дългосрочен план. Отделете около половин час само за рутинните задачи като преглеждането на имейли и съобщения в социалните мрежи, и посветете останалото си време изцяло на най-важните проекти за деня. Колкото и странно да звучи, този допълнителен половин час ще съкрати значително работната ви седмица.

3. Премахнете всичко, което може да ви разсее

Ако имате смартфон, знаете, че е почти невъзможно да не го погледнете от време на време. Ако не сте внимателни, лесно може да изгубите представа за времето. Честата проверка на електронната поща, вмъкването на нова среща в графика и редовното четенето на блогове може да изглеждат незначителни за цялостната ви продуктивност, но истината е, че тези 10 или 15-минутни занимания бързо се натрупват.

Най-значим е проблемът са имейлите. Над 33% от предприемачите се съгласяват с твърдението, че електронната поща е внася най-много напрежение и стрес в работата им, съобщава Дейвид Скарола, вицепрезидент на The Alternative Board.

Щом прочетете дадено съобщение, не отлагайте реакцията си за по-късно. Без значение дали ще го запишете, изтриете или ще изпратите отговор, трябва да се заемете с него възможно най-скоро, за да не преминавате през същия процес на преглед и анализ няколко пъти в рамките на един ден.

Да работите дълги часове е избор. Използвайте тези три стъпки, за да съкратите работната седмица и да освободите време за личния си живот. Както се казва „Не работете много, работете умно.“

Жаклин Уитмор, автор на книгата „Poised for Success: Mastering the Four Qualities That Distinguish Outstanding Professional“, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ