Alibaba създаде виртуален инфлуенсър за Пекин 2022

Alibaba създаде виртуален инфлуенсър за Пекин 2022

Alibaba DAMO Academy, едно от звената на китайския гигант в електронната търговия Alibaba, е разработило дигитална персона за Пекин 2022, която може да комуникира с феновете на зимните спортове. Тя се казва Донг Донг и е създадена съвместно с Международния олимпийски комитет (МОК).

По време на лайвстрийминг в социалните мрежи жената може да отговаря на въпроси с естествен човешки глас, да показва различни емоции и жестове. Освен това ще промотира мърчандайз артикулите на Олимпийските игри, които могат да бъдат купени в Китай, става ясно от изявление на МОК.

За да вдъхне живот на Донг Донг, Alibaba е изградила специален модел на изкуствен интелект, базиран на облачна технология, който използва функцията Text-to-Speech за синтезиране на човешки гласове. Създаването ѝ включва работа и по технологии, които да ѝ помогнат свободно да води диалози с хората. В прессъобщение от Alibaba посочват, че жената е на 22, родена е в Пекин и обича зимните спортове.

Редом с това Alibaba е разработила и виртуална изложба, която подчертава партньорите на Олимпиадата и позволява на феновете да печелят сувенири, а Tmall – уебсайт за онлайн търговия, който също е част от Alibaba, показва мърчандайза на спортния форум в над 7000 търговски обекта в Китай. Това е възможно чрез технология за дигитални рафтове, като на място в самите магазини потребителите могат да създават свои собствени персонализирани стоки, които после се доставят до дома им в рамките на няколко дни.

Виртуалните инфлуенсъри не са новост в дигиталното пространство – през последните години тяхното значение се увеличава заедно с последователите им в социалните мрежи. Бразилската компания за търговия на дребно Magalu например си има лично виртуално лице с 5,8 млн. последователи в Instagram.

[[{"fid":"388670","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":828,"width":834,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Magazineluiza/Instagram

Друга такава инфлуенсърка е 19-годишната Микела Суза, разработена от базирана в Лос Анджелис компания. Момичето има над 3 млн. последователи, както и партньорства с големи брандове като Calvin Klein, Off White, Prada и Samsung.

[[{"fid":"388671","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":856,"width":762,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Снимка: Lilmiquela/Instagram

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ