ЕС и Великобритания разследват Мета и Google за рекламно споразумение

ЕС и Великобритания разследват Мета и Google за рекламно споразумение

Регулаторите в ЕС и Обединеното кралство започнаха разследвания срещу Google и Meta за рекламната сделка между технологичните гиганти от 2018 г., предаде Си Ен Би Си.

Двете паралелни разследвания, обявени днес, имат за цел да проверят дали споразумението, известно като „Джедай блу“ (Jedi Blue) е нарушило правилата за конкуренцията на пазарите за онлайн рекламни пространства.

Според група генерални прокурори от САЩ, сделката Jedi Blue е позволила на Google и Meta да организират търгове за онлайн реклами и незаконно да фиксират цените, като в резултат на това страдат по-малките компании.

„Обезпокоени сме, че Google може да се обедини с Meta, за да постави пречки по пътя на своите конкуренти, които предоставят важни услуги за онлайн рекламните пространства“, коментира главният изпълнителен директор на Органът за конкуренция и пазари на Обединеното кралство (CMA) Андреа Косцели.

„Ако една компания има толкова власт в определена област, това може да затрудни пробиването на пазара на стартиращи предприятия и по-малките бизнеси – и в крайна сметка може да ограничи избора на клиентите“, добави той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 18 октомври. Имен ден празнуват Златка, Златина, Златан, Лука
Легендарната кинозвезда Бриджит Бардо се възстановява у дома след престой в болница
Чистка: Пекин лиши от звание и изключи от компартията девет влиятелни военни
След нови разкрития за Епстийн: Британският принц Андрю обяви, че се отказва от титлите си
Нивата на въглероден двуокис в атмосферата достигат рекордно високи нива
Откриха механизъм, който кара тялото да атакува раковите клетки
Без ясен резултат: Тръмп и Зеленски са обсъдили даването на ракети "Томахоук" на Киев
Неизвестно за известните: Датски обущар измисля перфектната комбинация на ботуши с минижуп