ЕС и Великобритания разследват Мета и Google за рекламно споразумение

ЕС и Великобритания разследват Мета и Google за рекламно споразумение

Регулаторите в ЕС и Обединеното кралство започнаха разследвания срещу Google и Meta за рекламната сделка между технологичните гиганти от 2018 г., предаде Си Ен Би Си.

Двете паралелни разследвания, обявени днес, имат за цел да проверят дали споразумението, известно като „Джедай блу“ (Jedi Blue) е нарушило правилата за конкуренцията на пазарите за онлайн рекламни пространства.

Според група генерални прокурори от САЩ, сделката Jedi Blue е позволила на Google и Meta да организират търгове за онлайн реклами и незаконно да фиксират цените, като в резултат на това страдат по-малките компании.

„Обезпокоени сме, че Google може да се обедини с Meta, за да постави пречки по пътя на своите конкуренти, които предоставят важни услуги за онлайн рекламните пространства“, коментира главният изпълнителен директор на Органът за конкуренция и пазари на Обединеното кралство (CMA) Андреа Косцели.

„Ако една компания има толкова власт в определена област, това може да затрудни пробиването на пазара на стартиращи предприятия и по-малките бизнеси – и в крайна сметка може да ограничи избора на клиентите“, добави той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
ДНК разкрива какво наистина е убило армията на Наполеон
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
Кристалина Георгиева: С еврото България ще привлича повече инвестиции
Основните храни и плодове у нас поскъпват, докато зеленчуците поевтиняват
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
„Агритехника 2025“ в Хановер: най-голямото изложение за селскостопанска техника в света отвори врати