Google иска да превърне Youtube в конкурент на Amazon
Всяка играчка, джаджа или стока, която виждате във видео в Youtube, скоро може да се продава онлайн - но не в Amazon, а на самата платформа, пише Блумбърг.
Наскоро най-големият сайт за видео споделяне в света започна да изисква от своите създатели на съдържание да тагват продукти, които се появяват в техни клипове. Тези данни ще бъдат свързани с инструментите на Google – Analytics и Shopping.
Целта е изобилието от видеа в Youtube да се превърне в каталог за стоки, който потребителите да могат да разглеждат и да използват за директна поръчка, казват източници, запознати с проекта. Google също така тестват нова интеграция с платформата за онлайн търговия Shopify.
Говорител на Youtube потвърди за Блумбърг, че компанията тества тази функционалност с ограничен брой видеоканали. Създателите на съдържанието ще имат пълен контрол върху продуктите, които се появяват в техните видеа, поясняват от платформата, определяйки начинанието като „експертимент“.
Този ход има потенциала да трансформира Youtube от рекламен гигант в нов претендент за лидерска позиция в онлайн търговията, доминирана от компании като Amazon и Alibaba.
Не е ясно как точно Youtube ще генерира приходи от тези продажби.
Това не е първият опит на Google в онлайн търговията, но до момента компанията може да се похвали само със смесени резултати. Засега тя предпочита да продава рекламно място и да препраща потребителите към други магазини, вместо сама да продава стоки.
Пандемията от COVID-19 обаче удари сериозно рекламните бюджети, особено в сектори като туризма. Същевременно с това онлайн магазините регистрират рекордни печалби, тъй като хората са принудени да си стоят вкъщи и да поръчват продукти по интернет.
От месеци насам обаче ръководителите на Google сигнализират, че Youtube ще играе централно място в новата им стратегия за електронна търговия. Съвсем наскоро главният изпълнителен директор на компанията майка на Google - Alphabet Сундар Пичай намекна, че изобилието от популярни клипове в Youtube за „разопаковане“ (unboxing) на продукти могат да се превърнат в платформа за пазаруване. Сайтът е пълен и с клипове на козметични продукти, при които създателите на съдържание рекламират търговски стоки в ефир.
Същевременно с това Amazon и Walmart от няколко години опитват да комбинират продажбата на продукти с видео съдържание, но до момента не са постигнали значителен напредък в това начинание. В Китай този бизнес модел вече е утвърден и постоянно добива все по-голяма популярност. В Douyin (името на TikTok в Китай) инфлуенсъри изпробват на живо най-различни продукти, от червило до смартфони, пред публика от милиони потребители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
ChatGPT споделя данни за броя потребители с признаци на психоза или суицидни мисли
Любопитно |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Главният изпълнителен директор на Goldman Sachs не вижда „системна криза“ на кредитните пазари
Финанси |Депутатите обсъждат на извънредно заседание ръста на заплатите на младите лекари
Политика |Amazon планира да съкрати 30 000 корпоративни служители
Компании |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |Магнитни вълни разкриват тайната на слънчевата корона
Наука и Здраве |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Луксозните марки засилват присъствието си в Китай, за да възстановят потреблението
Бизнес |Екзотични дестинации и все по-дълги пътувания – тенденциите в туризма за следващата година
Общество |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.