Пекин премахна китайския аналог на Uber от магазините за приложения

Пекин премахна китайския аналог на Uber от магазините за приложения

Китайският интернет регулатор нареди на операторите на магазините за мобилни приложения в страната да премахнат услугата за споделени пътувания Didi Chuxing само няколко дни, след като компанията реализира едно от най-големите първични публични предлагания в САЩ за последното десетилетие, предаде Блумбърг.

Китайската агенция за киберсигурност обяви забраната срещу Didi в неделя, обвинявайки компанията, известна още като „китайския Uber”, в незаконно събиране и употреба на лични данни на своите клиенти.

Това решение на практика принуждава най-големите магазини за приложения в Китай, сред които тези, оперирани от Apple, Huawei и Xiaomi, да премахнат приложението на Didi. Над 500-те млн. потребители, които вече са го изтеглили, обаче ще продължат да имат достъп до него.

На фона на новината цената на книжата на японския технологичен конгломерат SoftBank, който е водещ акционер в Didi, се понижи с 5,39% в понеделник, записвайки най-големия си еднодневен спад от 13 май насам.

Бързото решение на мощният китайски интернет регулатор е тежък удар срещу Didi, която от доста време е обект на критики относно сигурността на данните на нейните потребители. Тя също так ае изправена и пред антимонополно разследване, предизвикано от обвинения, че е използвала антиконкурентните практики срещу по-малко компании в сектора.

Регулаторния натиск срещу Didi е част от по-широката акция на Пекин срещу нарастващото влияние на технологичните гиганти в страната. По-рано Пекин предприе мерки срещу Ant Group и Alibaba.

Didi набра около 4,4 млрд. долара при първичното си публично предлагане в САЩ. Това бе вторият най-голям борсов дебют на китайска компания на Нюйоркската фондова борса след този на Alibaba през 2014 г.

DIdi е основана през 2012 г., като компанията казва, че има 493 млн. активни годишни потребители и 15 млн. шофьори.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ