Пет любопитни факти за хаштага, които може би не знаете (и целта на създателите им)

Пет любопитни факти за хаштага, които може би не знаете (и целта на създателите им)

Пет любопитни факти за хаштага, които може би не знаете (и целта на създателите им)

23-и август е Международният ден на Hashtag. Винаги придружен от символа на знака за лира, #, хаштагът често го свързваме с нашето ежедневие, било защото сме го виждали в социалните мрежи, или защото сами сме го използвали в някакъв момент, пише eleconomista.es. В момента употребата му е толкова популярна, че мнозина не знаят защо се е появил този символ и какви цели са преследвали създателите му. По повод този ден IMF Institución Académica събра пет любопитни факти около този символ.

1. Хаштагът е роден преди 13 години в Twitter
По-конкретно на 23 август 2007 г. Изобретението на хаштага в социалните мрежи се приписва на Крис Месина, който предложи в публикация в Twitter да се използва символа # за групиране на съдържание в социалната мрежа.

2. Първият туит, който сте публикували, придружен от хаштаг
Това, което мнозина не знаят, е, че въпреки че свързваме хештега със социалните мрежи, истината е, че той се е родил преди тези. В чат програма, наречена IRcap. Основната цел беше да се отделят потребителските „стаи“ по конкретни теми. Тоест, всеки би могъл да създаде стая с дадено име и потребителите могат да влязат в нея, за да говорят по конкретната тема.

3. След туита на Крис Месина потребителите започнаха да възприемат този начин на правене на туитове
Хаштагът се е развил, за да превземе всички социални мрежи, като е от съществено значение да бъде добре актуализиран по отношение на тенденциите и дори се използва в разговорния език извън самия интернет. Това са 13 години на постоянна еволюция и се използва все повече и повече.

4. Най-популярните хаштагове в света са #love #instagood #photooftheday.

5. По света всеки ден в Twitter се споделят средно 125 милиона хаштага.
Използването на хаштага обаче е толкова популярно, че не винаги се използва правилно. Нимрод Пуенте, директор на маркетинговата зона на IMF Institución Académica, е категоричен: „Почти всички социални мрежи искат да използват хаштага, но тези, които се възползват максимално от него, са Twitter и Instagram. Потребителите не винаги разглеждат хаштага в други социални мрежи като Facebook и принуждаването им да го правят е грешка. Специфичното използване в тези мрежи се дължи на променливостта на съобщението. За да разберете нещо в мрежи като Instagram или Twitter, или следваме етикет, или ще се изгубим в морето от информация“. 

Източник: eleconomista.es 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ