Пет любопитни факти за хаштага, които може би не знаете (и целта на създателите им)
23-и август е Международният ден на Hashtag. Винаги придружен от символа на знака за лира, #, хаштагът често го свързваме с нашето ежедневие, било защото сме го виждали в социалните мрежи, или защото сами сме го използвали в някакъв момент, пише eleconomista.es. В момента употребата му е толкова популярна, че мнозина не знаят защо се е появил този символ и какви цели са преследвали създателите му. По повод този ден IMF Institución Académica събра пет любопитни факти около този символ.
1. Хаштагът е роден преди 13 години в Twitter
По-конкретно на 23 август 2007 г. Изобретението на хаштага в социалните мрежи се приписва на Крис Месина, който предложи в публикация в Twitter да се използва символа # за групиране на съдържание в социалната мрежа.
2. Първият туит, който сте публикували, придружен от хаштаг
Това, което мнозина не знаят, е, че въпреки че свързваме хештега със социалните мрежи, истината е, че той се е родил преди тези. В чат програма, наречена IRcap. Основната цел беше да се отделят потребителските „стаи“ по конкретни теми. Тоест, всеки би могъл да създаде стая с дадено име и потребителите могат да влязат в нея, за да говорят по конкретната тема.
3. След туита на Крис Месина потребителите започнаха да възприемат този начин на правене на туитове
Хаштагът се е развил, за да превземе всички социални мрежи, като е от съществено значение да бъде добре актуализиран по отношение на тенденциите и дори се използва в разговорния език извън самия интернет. Това са 13 години на постоянна еволюция и се използва все повече и повече.
4. Най-популярните хаштагове в света са #love #instagood #photooftheday.
5. По света всеки ден в Twitter се споделят средно 125 милиона хаштага.
Използването на хаштага обаче е толкова популярно, че не винаги се използва правилно. Нимрод Пуенте, директор на маркетинговата зона на IMF Institución Académica, е категоричен: „Почти всички социални мрежи искат да използват хаштага, но тези, които се възползват максимално от него, са Twitter и Instagram. Потребителите не винаги разглеждат хаштага в други социални мрежи като Facebook и принуждаването им да го правят е грешка. Специфичното използване в тези мрежи се дължи на променливостта на съобщението. За да разберете нещо в мрежи като Instagram или Twitter, или следваме етикет, или ще се изгубим в морето от информация“.
Източник: eleconomista.es
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Американските производители на кафе харчат запасите си в очакване на търговска сделка с Бразилия
Бизнес |Парламентът увеличи с две години пределната възраст за служба в армията ни
Политика |КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за ноември
Енергетика |Окончателно: Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия
Общество |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.