ТРАЙНА/// Как да се уверите, че другите ще запомнят казаното от вас
Прекарвате часове в създаване на слайдове, писане имейли и репетирате на презентации. Часове проучване отиват в тази презентация. Ето обаче шокиращата истина: Изследване на кривата на забравяне на Ебингхаус показва, че около половината от това, което сте съобщили на някого, ще бъде забравено само за час. В рамките на няколко дни около 75 процента от това, което сте му казали, ще бъде забравено. То ще бъде загубено безвъзвратно. Ако искате да сте сигурни, че те не само ще запомнят вашето съобщение, но и ще ви запомнят, трябва да станете архитект на паметта. За да преодолеете кривата на забравяне, трябва да спрете да очаквате запаметяване и да започнете да го проектирате. Ето няколко трика, които ще ви помогнат да направите вашите идеи незабравими:
Задайте контекста
Кога и къде давате информация е от значение. Колкото по-ярко и запомнящо се е мястото и действието в точка А, толкова по-точно и по-лесно е припомнянето в точка Б. Поставете себе си и аудиторията си на правилното място.
Засилете сензорната интензивност
Активирайте колкото е възможно повече сетива. Сензорната интензивност е от голямо значение. Достатъчно е само едно визуално изображение или един звук, за да се промени задържането на аудиторията ви.
Следете количеството информация
Вървете по тънката граница между запомнящо се и забравящо се. Ако дадете твърде малко информация, няма да бъдете запомнящи се. Ако обаче дадете твърде много информация, ще загубите аудиторията си, преди дори да успеете да я накарате да ви запомни.
Фокусирайте се върху уместната за ситуацията информация
Колкото повече информацията ви е свързана с нуждите или целите на аудиторията ви, толкова по-голяма е вероятността тя да я запомни.
Придържайте се към фактите
Хората запомнят информацията по-добре с истини, които са известни чрез действителен опит или наблюдение, а не с абстрактна, основана на мнения информация. Фактите дават на хората солидна ментална опора, която изгражда запаметяването.
Изненадайте публиката
Предоставете им нещо, което не са преживявали преди, или им го предоставете внезапно или неочаквано. Изненадата има голяма сила. Малко новост или изненада ви помага да се откроите.
Бъдете емоционално интелигентни
Свързването на информацията с аудиторията ви по емоционално интелигентен начин я прави автоматично по-запомняща се.
Повторете
Експертите са съгласни, че са необходими три отделни импресии, за да може мозъкът да разпознае нещо като повтарящо се и да започне да формира модел. Най-добрият ви залог? Умишлено и стратегическо повторение, за да направи съдържанието дълготрайно в паметта.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.