Зукърбърг замисля голяма трансформация, представи план за "фокусиран върху личното" Facebook

Значителна промяна на Facebook планира основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг. Той изложи визията си за развитието на популярното приложение през следващите години в публикация, разпространена в личната му страница.
Facebook ще стане много по-затворена, като съобщенията между потребителите може да бъдат криптирани. Целта е хората да имат много по-голяма сигурност, че написаното от тях няма да излезе в общественото пространство.
Освен това услугата може да стане платена, защото няма да е възможен сегашният начин на издръжка на Facebook от реклами, твърди Зукърбърг.
Той написа, че социалната мрежа вече няма да прилича на "дигиталния еквивалент на градски площад", защото "хората все повече желаят да общуват лично и затова ще бъде по-скоро дигитален еквивалент на хола".
"Facebook и Instagram помогнаха на хората да се свържат с приятели, общности и интереси в дигиталния еквивалент на градския площад. Но хората все повече искат да се свързват лично в дигиталния еквивалент на хола у дома", посочва Зукърбърг.
Той вярва, че защитените, частни услуги за изпращане на съобщения ще станат по-популярни от отворените платформи. Освен това коментира, че Facebook няма да складира защитени данни в държави със слаби оценки на човешките права, сред които личната неприкосновеност и свободата на изразяване.
Зукърбърг коментира и че криптираното изпращане на съобщения ще създаде възможности за реализация на нови бизнес инструменти, особено свързаните с онлайн разплащането и търговията. Не посочи срок, в който ще реализира плановете си, но каза, че това ще се случи в рамките на следващите няколко години.
"Вярвам, че трябва да работим за свят, в който хората могат да си говорят лично и на живо свободно, знаейки, че тяхната информация ще бъде видяна само от тези, които искат да я видят и няма да бъде налична завинаги", казва Зукърбърг.
"Ако можем да помогнем да придвижим света в тази насока, бих бил горд от разликата, която сме създали", пише още той.
Изявлението идва в момент, когато Facebook се опитва да излезе от кризата, заради защитата на личните данни и опазването на информацията след разкритията, как мрежата е опазила информацията за потребителите си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.