Зукърбърг: Facebook направи много грешки, ще се поправим

Зукърбърг: Facebook направи много грешки, ще се поправим

Марк Зукърбърг призна, че през изминалата година Facebook е допуснал много грешки при лова на проблемно съдържание като реч на омразата и фалшиви новини и обеща да се поправи през новата година.

В новогодишното си обръщение с стил mea culpa, публикувано вчера, основателят на социалната мрежа казва:

„Всяка година приемам предизвикателството да науча нещо ново. През 2017 посетих всички американски щати, тичах 365 мили (587 км), конструирах изкуствен интелект у дома, прочетох 25 книги и научих мандарин“, започва Зукърбърг посланието, станало традиционно от 2009 г. За 2018 г. то е по-сериозно от предишните.

„Facebook има много работа за вършене, за да защитим нашата общност от злоупотребите и омразата, да се предпазим от намесата на държави или да се уверим, че прекараното във Facebook време е добре използвано.

Личното ми предизвикателство през тази година е да се концентрирам върху тези важни въпроси. Ние няма да предотвратим всички грешки и всички смущения, но в момента правим твърде много грешки при прилагането на нашите правила за използване на мрежата и предотвратяване на злоупотребата с нашите инструменти. 2018 г. ще бъде година на нашето самоусъвършенстване“.

По думите на Зукърбърг много хора вече не вярват в идеята, че технологиите могат да им дадат малко повече власт. Напротив – с възхода на няколко големи технологични компании и с правителството, които използват технологиите, за да наблюдават гражданите си, мнозина вече смятат, че технологиите служат само за концентрацията на властта в ръцете на част от хората, вместо за децентрализирането й.

През миналата година големите социални мрежи като Twitter и Google бяха притиснати от ЕС да вземат мерки срещу речта на омразата, Facebook беше критикувана остро заради неспособността си да попречи на руските тролове да използват платформата за намеса в американските избори през 2016 г. Зукърбърг осъди в няколко изказвания досега опитите на Русия да влияе върху изборите чрез постове и платени съобщения в мрежата и обеща да увеличи разходите, за да реши проблема.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ