Booking.com съкращава 3000 работни места

Booking.com съкращава 3000 работни места

Booking.com съкращава 3000 работни места

Три хиляди души, които обслужват световната резервационна система Booking.com, ще бъдат освободени от работа. Booking Holdings – собственик на търсачката, планира да изнесе почти всички свои операции за обслужване на клиенти.

Базираният в Нидерландия холдинг притежава 14 центъра за обслужване на клиенти по цял свят, като през следващите месеци ще прехвърли 12 от тях на Majorel - международна компания за аутсорсинг на бизнес процеси. Booking.com ще освободи поне 2700 работници, които ще имат възможност да се присъединят към базираната в Люксембург фирма за обслужване на клиенти, в която работят близо 67 000 души по цял свят.

Booking.com ще запази вътрешните си центрове за поддръжка в Амстердам и Манчестър, което ще ѝ позволи да се съсредоточи върху стратегически области с конкурентно предимство, като същевременно ще продължи да предоставя поддръжка на клиенти и партньори от световна класа, се казва в изявление на Majorel, цитирано от NL Times. Служителите на Booking.com допълват пред репортер на сайта, че тези от тях, които приемат трансфера, ще сключат шестмесечен договор с новия работодател. Тези, които остават в Booking.com в Амстердам и Манчестър, ще отговарят за най-сложните проблеми с обслужването на клиенти. Повечето от тях се опасяват, че ще загубят обезщетения, ако откажат да работят за Majorel, която ще покани само онези с голям опит в търсачката. „Предоставянето на 24/7  поддръжка на нашите клиенти и партньори ще остане жизнено важно за нашия бизнес“, подчертава Пол Даунхам, вицепрезидент на Booking.com, който отговаря за обслужването на клиенти.

Това е второто масово уволнение в компанията през последните две години, когато екипът в 60 държави бе редуциран с една четвърт. Booking Holdings получи 100 млн. евро подкрепа от държавата по време на пандемията. Година по-рано холдингът записа 4.6 млрд. евро печалба през 2019 г.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ