Booking.com съкращава 3000 работни места
Три хиляди души, които обслужват световната резервационна система Booking.com, ще бъдат освободени от работа. Booking Holdings – собственик на търсачката, планира да изнесе почти всички свои операции за обслужване на клиенти.
Базираният в Нидерландия холдинг притежава 14 центъра за обслужване на клиенти по цял свят, като през следващите месеци ще прехвърли 12 от тях на Majorel - международна компания за аутсорсинг на бизнес процеси. Booking.com ще освободи поне 2700 работници, които ще имат възможност да се присъединят към базираната в Люксембург фирма за обслужване на клиенти, в която работят близо 67 000 души по цял свят.
Booking.com ще запази вътрешните си центрове за поддръжка в Амстердам и Манчестър, което ще ѝ позволи да се съсредоточи върху стратегически области с конкурентно предимство, като същевременно ще продължи да предоставя поддръжка на клиенти и партньори от световна класа, се казва в изявление на Majorel, цитирано от NL Times. Служителите на Booking.com допълват пред репортер на сайта, че тези от тях, които приемат трансфера, ще сключат шестмесечен договор с новия работодател. Тези, които остават в Booking.com в Амстердам и Манчестър, ще отговарят за най-сложните проблеми с обслужването на клиенти. Повечето от тях се опасяват, че ще загубят обезщетения, ако откажат да работят за Majorel, която ще покани само онези с голям опит в търсачката. „Предоставянето на 24/7 поддръжка на нашите клиенти и партньори ще остане жизнено важно за нашия бизнес“, подчертава Пол Даунхам, вицепрезидент на Booking.com, който отговаря за обслужването на клиенти.
Това е второто масово уволнение в компанията през последните две години, когато екипът в 60 държави бе редуциран с една четвърт. Booking Holdings получи 100 млн. евро подкрепа от държавата по време на пандемията. Година по-рано холдингът записа 4.6 млрд. евро печалба през 2019 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.