Слънце и плажове - авиопревозвачите сменят посоката

Слънце и плажове - авиопревозвачите сменят посоката

Слънце и плажове - авиопревозвачите сменят посоката

Европейските авиопревозвачи пренасочват вниманието си към слънцето и плажовете в опит отново да се върнат на печалба, пише Си Ен Би Си.

Авиационният сектор е сред най-тежко засегнатите от пандемията, тъй като много страни по света предприеха редица ограничителни мерки срещу свободното движение на хора, включително затварянето на граници. Вчера от Lufthansa съобщиха, че през 2020 г. са регистрирали 75-процентов спад в броя на пътниците спрямо 2019 г.

Сега компаниите от сектора разглеждат различни варианти за приспособяване на своя бизнес, така че да могат да се възползват най-добре от очакваното отваряне на икономите през идните месеци.

„Европейските авипревозвачи ще насочат фокуса си към пътуванията с цел отдих“, коментира пред Си Ен БИ Си Адриан Яношик, анализатор на фондовия пазар в Berenberg. „Това е тактически отговор. Правилният подход е да се последва потока от хора.“, каза той.

Докато все повече европейските страни обмислят разхлабване на мерките, очакванията на сектора са, че повечето хора ще опитат да отидат на почивка възможно най-скоро, след като прекараха около години затворени вкъщи. Възстановяването на бизнес пътуванията обаче ще отнеме значително повече време.

„Ще се възползвам ли от възможността да пътувам от Лондон до Ню Йорк и обратно в рамките на един ден, за да отида на тричасова среща? Вероятно не. Това означава, че ефектът на пандемията върху бизнес пътуванията ще продължи да се усеща по-дълго.“, заяви пред медията миналия месец Кийт Бар, главен изпълнителен директор на IHG Hotels & Resorts.

Главният изпълнителен директор на Scandinavian Airlines Рикард Густавсон също очаква „значителна промяна в динамиката на пазара“.

„Смятам, че ще има по-малко корпоративни пътувания и повече такива с цел почивка и екскурзия“, каза той. „Сега, повече от когато и да е било, трябва да адаптираме дейността си към сезонността“, добави той.

Нискотарифните авиокомпании като Ryanair и  easyJet винаги са разчитали на привличането на клиенти с предложения за почивка в слънчеви европейски дестинации като Гърция, Испания и Италия. Сега обаче повече авиопревозвачи могат да фокусират усилията си към същия подход, включително гигантите Lufthansa и British Airways, които традиционно се грижат за пътуващите по бизнес.

„Корпоративните пътувания ще надмината нивата от 2019 г. към края на десетилетието“, прогнозира Стивън Фърлонг, старши анализатор от фирмата за управление на богатство Davy. „От друга страна, пътуванията за отдих могат да се възстановят много бързо“, добавя той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ