Увеличава се мобилното потребление в туристическата индустрия
Силна тенденция в туристическата индустрията е значителното увеличение на мобилното потребление според данните на eSky. В периода януари-октомври то е нараснало със 72% спрямо същия период на 2017 г., а резервациите през мобилен телефон – със 178%.
Освен това туристическите агенции пестят време, гарантират удобство и сигурност, смятат потребителите според ново маркетингово проучване на нагласите на пътуващите при организиране на пътуване. Проучването е направено сред жени и мъже на възраст над 15 години, потребители на интернет, живеещи в България, пътували със самолет през последната година или планиращи такова в предстоящата.
72% от анкетираните споделят, че през последните 3 години поне веднъж са ползвали услугите на туристическа агенция, като 38% са ползвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от анкетираните смятат, че агенциите спестяват средства.
Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).
Когато говорим за компании, предлагащи самолетни билети или екскурзии, с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air. Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми. В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са Бохемия, Астрал Холидейз и Караджъ Турс.
Участниците в проучването са дали и оценка (от 2 до 6) на ползваните от тях през последните 3 години туристически компании по следните 7 критерия: цялостно впечатление, гъвкави оферти, цени, бързина на реакция при запитване, разрешаване на възникнали проблеми, любезно обслужване, както и удобен и лесен за ползване уебсайт. Средната оценка по тези 7 критерия, класира сред най-високо оценените туристически компании у нас eSky, Trivago, Booking.com, Wizzair и Ryanair.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за ноември
Енергетика |Окончателно: Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия
Общество |Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.