Истории на успеха: 75 години ДЗИ

Истории на успеха: 75 години ДЗИ

При масовите застраховки няма да има продукт, който да не може да се сключи и обслужи онлайн. При корпоративните подходът ще остане индивидуален, oбяснява председателят на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на ДЗИ Коста Чолаков. Компанията се е наложила като най-разпознаваемия застраховател от Царство България насам

- Господин Чолаков, ДЗИ има 75-годишна история. Кой е най-важният капитал на вашата институция, натрупан дотук?

- Най-важният капитал за нас винаги са били и остават служителите и посредниците ни. Те съхраняват и развиват знанията и богатата експертиза, натрупана през годините. Те също така развиват иновациите в ДЗИ и са двигателят на всичко, което се случва в дружеството. Не на последно място нашите служители и партньори изграждат и поддържат взаимоотношенията ни със стотиците хиляди клиенти на дружеството. Доверието с клиентите е базирано на високата репутация, която имаме, на отличното обслужване и коректното отношение, което проявяваме. То се печели всеки ден с безброй действия и решения, които вземаме при работа с тях. Измерваме постоянно тяхната удовлетвореност и търсим обратната им връзка, за да подобряваме обслужването си.

- Кои са били трите най-търсени застраховки в началото на съществуването ви? В момента кои застраховки продавате най-много?

- Най-търсените застраховки в първите години от създаването на дружеството са били имуществените и спестовните. Към 1989 г. в ДЗИ е имало близо 2 млн. активни животозастрахователни полици. В последните десетилетия най-продавани са продуктите от автомобилното застраховане. Тази промяна настъпва при деноминацията на лева и свързаната с това загуба на доверие у потребителите по отношение на животозастраховането. По отношение на имущественото застраховане неговият обхват пада веднага, след като отпада задължителният му характер. Клиентите трудно осъзнават, че собствеността на имот е не само право, но и задължение той да бъде защитен. Автомобилното застраховане се превръща в основна линия бизнес заради задължителната Гражданска отговорност и стремежа на потребителите да защитят с Каско покритие нещо, което се превръща в основен стремеж за тях: придобиването на нов автомобил. За съжаление тази тенденция продължава, но има и признаци на промяна. През последните години можем да се похвалим с двуцифрен ръст при животозастрахователните и здравните продукти, а в масовото имуществено застраховане сме пазарен лидер с 22% пазарен дял и постоянно растяща клиентска база.

[[{"fid":"379294","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":419,"width":801,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Книга с тарифи за застраховане от 1933 г. Източник: ДЗИ

- Кои са ценностите, определящи модерния облик на компанията, които остават непроменени от самото начало?

- Днес ДЗИ е част от белгийската банковозастрахователна група КВС. Всички дружества от групата имаме споделени ценности, които се съчетават в абревиатурата ПЕРЛА и се съставляват от Представяне, дЕлегиране, Реагиране на клиентските нужди, Лична отговорност и Адресиране на местните условия. Това, което остава непреходно за нас от самото начало и е в основата на бизнеса ни въобще, е доверието с клиентите. За него полагаме ежедневни усилия.

- ДЗИ е на първо място по разпознаваемост сред застрахователните компании в България според проучване на IPSOS сред близо 5 хил. респонденти, проведено през 2020 г. Какви дивиденти носи и съответно с каква отговорност ви натоварва този факт?

- Да работим за ДЗИ за нас е огромна привилегия, но и отговорност. При толкова висока разпознаваемост на името ни за нас е много по-лесно и бързо да спечелим доверието на клиента и да сключим сделка с него. Това обаче предполага, че той има много високи очаквания и ние всеки ден трябва да ги оправдаваме и да доказваме, че зад марката ДЗИ стои високо качество. Това е ежедневна „битка“ за нас.

- С каква скорост управлявате дигитализацията? Колко време ще отнеме пълното дигитализиране на услугите ви?

- Много напреднали сме в дигитализацията и нашите клиенти вече могат да се обслужват сами при щета по основните ни продукти Каско, имущество и здравно застраховане. Могат сами да запазят час при лекар или да си направят онлайн консултация. Наборът ни от дигитални услуги е дълъг и те са налични в нашия сайт и периодично се обогатяват. Съвсем скоро ще предложим на нашите клиенти и възможност за дистанционно сключване на някои от най-масовите ни продукти. В бъдеще ще продължи да има застраховки, които няма да се сключват онлайн, защото те или са прекалено сложни, или подходът е прекалено индивидуален за клиента и няма начин да бъде завършен, без той да се консултира с наши експерти. Това е валидно най-вече за продукти, предвидени за корпоративния сегмент. При масовите застраховки няма да има продукт, който да не може да се сключи и обслужи онлайн.

- Какви са специалните програми на ДЗИ, насочени към българските потребители?

- ДЗИ винаги е била обществено ангажирана компания. На първо място ние се стремим чрез нашите продукти да решаваме проблеми на обществото и да подкрепяме устойчивото развитие във всяко едно отношение: здраве, климат, предприемачество. Това си остава приоритет и основна мисия за нас. Разбира се, подкрепяме и няколко много важни обществени каузи: провеждаме ежегоден конкурс за детска рисунка, с който целим децата да се ангажират с теми като безопасността на движението. По същата тема партнираме и със Съюза на българските автомобилисти и подкрепяме няколко техни инициативи: конкурс за най-млад шофьор, акция „Зима“. От миналата година сме основен партньор и спонсор на Българската федерация по колоездене. Заедно с тях възобновихме колоездачната обиколка на България и промотираме колоезденето не само като спорт и здравословен начин на живот, но и като средство за придвижване. Не на последно място искам да отбележа, че нашите служители също са ангажирани и участват в много каузи, които са организирани не само на корпоративно ниво, но и от самите тях като доброволци.

***

[[{"fid":"379295","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":419,"width":801,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Книга с тарифи за застраховане от 1933 г.

[[{"fid":"379296","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":419,"width":801,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Правила и тарифи за застраховане от 1956 г.

[[{"fid":"379297","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":419,"width":801,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Рекламни брошури на ДЗИ от 80-те години на ХХ в.

Тези и още стотици артефакти от застрахователната история на България от три епохи – Царство България, Народна република България и от съвременния период на Република България след 1989 г., могат да бъдат видени както в Музея на застраховането на ул. „Константин Преславски“ 1 в София, така и онлайн в изцяло дигитализираната версия на музея, достъпна на сайта на ДЗИ.

Автор: Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр.07/2021 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ