Равнопоставеност или проклятие
Призивът да се промотират повече жени на лидерски позиции може да се превърне в изключително проклятие за самите жени, ако спре дотам. Ефектите от това вече са видими: в много западни компании със силна DEI политика* и квоти за брой жени на лидерски позиции се наблюдава т.нар. tokenism („token“– „знак“, „символ“, англ.) – жени, промотирани, за да се изпълнят изискванията за представеност на пола, да служат като „знак“ за успешната политика за разнообразие. Подобно назначение обаче е изключително вредно за самата жена, особено ако тя е реално квалифицирана за новата роля, защото вместо като професионалист я позиционира като „знак“. Трябва ли компаниите да „промотират“ жени лидери?
Научете повече в статията.
Търсете „Жената е 2024” в:
- разпространителската мрежа в цялата страна
- на manager.bg/списание
- платформата за дигитално четене ZinZin
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.