Европейският автомобилен пазар се върна в 1993 г.

Европейският автомобилен пазар се върна в 1993 г.

През първата половина на 2013 г. в Европейския съюз са били продадени само 6,2 милиона автомобили. Според ежемесечното прессъобщение на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) в сравнение със същия период на миналата година пазарът се е свил с 6,6%. Толкова малко коли в Европа не са се продавали от 1993 г., отбелязват наблюдателите от Bloomberg. Само през юни пазарът се е свил с 5,6 на сто.

Най-големият европейски пазар за нови автомобили си остава Германия, където за половин година са реализирани продажби на милион и половина коли (с 8,1 на сто по-малко от 2012 г.). Над милион автомобили са продадени във Франция (1048 млн. – спад с 11,2%) и във Великобритания (1057 млн. – ръст с 10%).

Най-силен спад сред всички страни от ЕС е отбелязан в Кипър, където свиването е от зашеметяващите 42,7 на сто. Кипър е на последно място и по общи продажби – за половин година на острова са продадени общо 3,7 хил. стари и нови автомобили. Границата от 10 хиляди не бе достигната и в България, Латвия и Литва.

Що се отнася до отделните производители, в Европа продължават да доминират автомобилите на Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Skoda и др.). Компанията е продала 1,5 млн. коли от януари и заема 24,8% от общия пазар. За сравнение, групата Peugeot-Citroen намали дела си от 12,2 до 11,3 на сто, а групата Renault го увеличи от 8,6 до 8,8%.

Европейският автомобилен пазар страда от рецесията не за първа година. През 2012 г. той се сви с 8,2 на сто, което бе най-същественото намаление от 1993 г. В началото на 2013 г. пазарът показа признаци за възстановяване (през април бе отбелязан първият ръст на продажбите за 19 месеца), но възходът бързо приключи и кризата продължава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ