30% от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни изделия

30% от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни изделия

30% от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни изделия

Потребителите на IQOS в световен мащаб вече са 19,5 млн. души като близо 13,5 млн. от тях напълно са спрели да пушат, след като са преминали на алтернативата с намалена вреда. Това е увеличение с 3,6 млн. или 22% спрямо 30 септември 2021 г., сочат последните финансови данни на Филип Морис Интернешънъл.

Пазарният дял на нагреваемите тютюневи продукти на пазарите, където се предлага IQOS, нараства с 1,3 процентни пункта до 7,7% на проформа основа. Нетните приходи от бездимни изделия формират 30,4% от общите нетни приходи на компанията, а пазарният дял на нагреваемите тютюневи изделия на пазарите, където се предлага IQOS, нараства с 1,2 проценти пункта до 7,6% на проформа основа.*

„Бездимната трансформация на компанията се осъществява с бързи темпове, което допринася за изпълнението на нашата цел нетните ни приходи да се формират преимуществено от бездимни изделия до 2025 г.", коментира Ясен Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис интернешънъл. Отличното представяне на IQOS продължи и през последното тримесечие, допълва той. "Продажбите и делът на нагреваемите тютюневи изделия растат в ключови региони, което отчасти се дължи на силните резултати на IQOS ILUMA на пазарите, където започна предлагане на продукта”, отбелязва Олчак.

Успоредно с финансовите резултати от третото тримесечие, от компанията споделят и друга ключова новина: след 30 април 2024 г. Филип Морис Интернешънъл ще разполага с пълните права на IQOS В САЩ. Това става факт, след като компанията сключи споразумение с Altria Group, Inc., съгласно което търговските им отношения, свързани с IQOS в САЩ, ще бъдат преустановени от април 2024 г. От 2013 г. насам между тях съществуваше договор, според който Altria притежава определени права върху интелектуална собственост в САЩ, свързани с технологията IQOS, разработена преди отделянето на Altria от Филип Морис Интернешънъл през 2008 г. След като през 2019 г. бе издадено разрешение IQOS да се продава в САЩ, първоначалният срок за комерсиализация на продукта по споразумението бе определен на 5 години до април 2024 г. с възможност за удължаване при постигане на определени междинни резултати за още 5 години до април 2029 г.

„Днес отбелязваме още един исторически етап в нашия път към бъдеще без дим“, коментира още Олчак. „Съгласно това споразумение ще имаме ясна перспектива за оползотворяване на пълния потенциал на най-големия пазар на бездимни продукти в света. Ще може да впрегнем всички свои стратегически и финансови ресурси за осигуряване на успеха на IQOS.“

Равносметката до този момент за IQOS сочи, че водещият бездимен продукт има силен ръст на продажбите на редица международни пазари. Поставяйки началото на иновативна категория устройства с нагряване на тютюн, само за 6 години след появата си, IQOS се е превърнал в 9-милиарден бизнес извън САЩ.

Устройството достига двуцифрен дял от продажбите на редица пазари в Азия и Европа и на места с различни демографски профили и предпочитания на пушачите. На българския пазар IQOS се предлага вече пет години. Компанията се подготвя за производство в САЩ, както и за регулаторните процедури по пускането на пазара за ILUMA през втората половина на 2023 г., както и за развиване на капацитет за продажби, дистрибуция, търговия на дребно, ангажиране и обслужване на потребители през следващите 18 месеца.

„Очакваме да дублираме своя международен успех при постигането на пълно преминаване на пълнолетните пушачи, които иначе ще продължат да пушат, към по-добри алтернативи. Според данни за 2022 г. на Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) в САЩ има около 31 милион пушачи. IQOS e единственият бездимен продукт за вдишване, който е получил разрешение за тютюнево изделия с модифициран риск от FDA - Агенцията по храни и лекарства на САЩ и е определен съгласно разрешението като подходящ за подобряване на общественото здраве и може да изиграе важна роля за по-нататъшното намаляване на тютюнопушенето“, категоричен е Яцек Олчак.

*За да осигури по-точна сравнителна картина на бизнес резултатите си, компанията представя показатели и сравнение на проформа основа, изключвайки операциите си в Русия и Украйна за всички периоди, уточняват от ФМИ.

Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ