Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|5 самоубийствени практики, които ще съсипят бизнеса и кариерата ви
В трудните времена компаниите се задъхват под напора на често независещи от тях обстоятелства. Понякога обаче мениджърите и служителите взимат неразумни решения, които им костват кариерата и препитанието. Включете следните пет практики към списъка си с неща, които не бива да правите никога.
Да искате по-голямо парче от свиващата се „баница”
Лидерите си нанасят автогол, когато търсят облага в момент, когато другите страдат. Един пример е повишаването на цените във време на висока безработица, когато потребителите имат по-бедни бюджети. Такава грешка направиха от „Макдоналдс” в началото на годината и се сблъскаха с първия спад в продажбите си от девет години насам.
Да се ядосвате
Гневът и обвиненията са крайно непродуктивни. След президентските избори в САЩ победеният Мит Ромни хвърли вината за загубата си върху младите хора и жените, афроамериканците и латиносите. Вярно, ударът сигурно е бил тежък, но така Ромни завинаги изгуби всички бъдещи избори и се сдоби с вечна стигма на огорчен и надменен човек. Историята ще запомни нея, не красивата му следизборна реч.
Да разширявате бизнеса си отвъд първоначалните граници и цели
Понякога самоубийствените практики отнемат повече време. Някои компании приемат основните си силни страни като даденост и се разпиляват в опит за привличане на нови клиенти. Нещо подобно започва да се случва в „Гугъл”. Гигантът започна да се интересува от допълнителни технологични решения, като автомобили без шофьор и разработването на свръхмодерна интернет мрежа. Кому е нужно това? Името на „Гугъл” е голямо, защото хората го свързват с определена услуга. Те не се интересуват от другите инициативи на компанията.
Да добавяте, без да изваждате
Нещо подобно е и изкушението да добавяте към каталога си нови продукти и услуги, но без да чистите старите, които са изживели времето си. Това е най-добрият начин да задръстите бизнеса си, да увеличите бюрокрацията и да натоварите служителите отвъд границите на поносимото. За правилния баланс на каталозите е необходима дисциплина, която често се оказва липсващият елемент в стратегията на много предприятия.
Да мислите, че ще ви се размине
За каквото и да е – за лъжите, измамите, корупцията, нелоялните практики – в тази дигитална епоха грешките не остават тайна задълго. Наивно е да вярвате в обратното. Грешката все ще изпъкне отнякъде – в рутинните одити, в странични разследвания, в снимки, направени от потребителите с телефон – възможностите са безкрайни.
Розабет Мос Кантър, професор в Харвардската бизнес школа, за HBR.org
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.