Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|9 продукта с любопитен ръст на продажбите в САЩ
Винаги е интересно, когато продажбите на един или друг продукт внезапно се увеличат, коментира списание „Тайм”. Понякога е въпрос на краткотрайна мода. В други случаи е знак за начало на промяна в икономиката. Или е реакция на водеща новина.
Тук следват 9 категории продукти, чиито продажби са скочили в САЩ, според „Тайм”. Съпроводени са с обяснение защо се случва така.
9. Каравани. Преди рецесията интересът към тях в Америка е стабилен, с продажби, които се покачват постоянно в продължение на 25 години. Когато икономиката на САЩ се срива, те се оказват лукс, без който може. Продажбите падат с 33% през 2009 и с 40% през 2010 г. Сега, явно американската икономика се стабилизира. Продажбите на каравани в страната са се покачили с 4% през миналата година. Очаква се, че ще скочат с 6% през 2012 г.
8.Специални храни за домашни любимци. „Уолстрийт джърнъл” съобщи за практиката все повече ресторанти в САЩ да поставят специални външни пространства за вечеря на животните на гостите. На кучетата в тях са предлагани специални менюта (агнешка пържола и парче хляб). След това „Бизнесуийк” представи профила на „Фрешпет” – компания, производител на скъпи храни за домашни любимци, включително нова линия бисквити, сладолед, кисели млека и пуешки бекон за котки. Замразените храни за животните у дома обхващат 1% от пазара на храни за домашни любимци в САЩ в момента. Специалисти обаче очакват нишата да се разрасне с 25%.
7. Дамски мотоциклети. Болшинството от притежателите на мотоциклети в страната се състои от мъже, но броят на дамите с такива превозни средства се е увеличил с 45% през последните години. Момичетата основно купуват малки мотоциклети с цена под 4000 долара.
6. Ръчни часовници. Благодарение на мобилните телефони никой вече няма нужда от часовник на китката. Въпреки това американските мъже изглежда масово приемат часовника като моден аксесоар. Продажбите на скъпи часовници в страната (300 – 1000 долара) са се увеличили с 25% в последната година.
5. Скъпи понички в менюто. Храненето с тях в САЩ е тенденция в продължение на години, все повече ресторанти ги включват в менюто си. Цената им е започнала да варира около 5 долара за един розов донът, което се счита от „Тайм” за абсурдно, защото само няколко години не е имало данът в страната, който да струва повече от 1 долар. Върхът е foie gras donut, продаван в Бруклин за 11 долара.
4. Гръцкото кисело мляко. Продажбите му в САЩ са се удвоили за по-малко от 5 години. Сега те възлизат на 21% от продажбите на кисело мляко, докато през 2006 г. са били 2%. Това лято „гръцкият йогурт специалист” Чобани отвори и първия в страната „йогурт бар” в Ню Йорк Сити.
3. Бира в алуминиев кен. Според „Блумбърг” пивото в тези опаковки е било 53% от цялата продадена бира в САЩ през 2011 г.
2. Оръжие. Продажбите на пистолети в Колорадо са скочили с 43% за една седмица след инцидента с безразборната стрелба в кино в едно от градчетата в щата по време на прожекция на „Батман”. Както и с 10% в много други щати след този инцидент, включително в Калифорния, Кънектикът, Флорида и Орегон.
1. Пури и тютюн. Според изследване на CDC потреблението на цигари в САЩ е намаляло с 33% от 2000 до 2011 г. Но пък е имало голямо покачване (123%) в консумацията на „нецигарен тютюн” – пури и насипен тютюн за свиване. Тези тютюневи изделия са значително по-евтини за пушачите, защото цигарите са обложени с високи такси.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.