Без пътнически самолети Boeing на авиошоуто в Сингапур, Airbus и Китай са в центъра на вниманието

Без пътнически самолети Boeing на авиошоуто в Сингапур, Airbus и Китай са в центъра на вниманието

Boeing няма да присъства с пътнически самолети на авиошоуто в Сингапур, измествайки светлината на прожекторите към самолетите на Airbus, както и към предложенията на Китай, пише Си Ен Би Си.

Това се случва, след като Boeing отчете спад в поръчките и доставките на самолети през януари заради инцидента с един от неговите самолети 737 Max 9 в началото на годината.

Въпреки че ще има демонстрации на търговски лайнери на Airbus и китайския самолет Comac C919, Boeing няма да има търговски самолети на авиошоуто.

Boeing обаче още ще демонстрира отбранителните си способности и ще представи много от своите бойни самолети, включително B-52 Stratofortress, който ще участва в демонстрация на ВВС на САЩ.

Авиошоуто в Сингапур, което се провежда от 20 до 25 февруари, обикновено се посещава от десетки хиляди, включително военни делегации и авиационни ентусиасти.

Сред участниците в тазгодишното събитие са и други авиационни и отбранителни лидери, включително Lockheed Martin, Dassault, SAAB, Leonardo, Thales.

Това е първото голямо международно аерокосмическо събитие след инцидента миналия месец, която тласна Boeing към нова криза в сферата на безопасността, след като американските регулатори по безопасността наредиха временно спиране на полетите на повече от 170 самолета Boeing 737 Max 9.

Airbus ще се представи с големия широкофюзелажен модел A350-1000 на авиошоуто. Европейският производител на самолети също ще има статични дисплеи на хеликоптери, военни самолети, както и друг търговски самолет - A330neo.

Конкурентът от Китай

Китай също се готви за демонстрация на самолета C919, разработен от Commercial Aircraft Corporation of China или Comac.

Това ще бъде една от най-очакваните въздушни демонстрации по време на събитие, тъй като това е първият път, когато Китай ще направи полет със свой собствен самолет пред международна публика.

Въпреки че самолетът е сертифициран само от китайските власти, експерти от индустрията казаха, че той може да бъде ранен конкурент на дуопола в търговската авиация между Boeing и Airbus.

„Контактите в индустрията, с които говорим, вярват, че проблемите в Boeing, по-специално 737 Max, представляват ранна възможност за Comac“, каза анализаторът на Northcoast Research Крис Олин.

Според Олин C919 може в крайна сметка да отнеме от пазарния дял Boeing, но отбеляза, че „въздействието на C919 вероятно ще бъде приглушено през следващите няколко години, като се очаква производството на самолети да бъде ограничено до 75-100 самолета годишно.“

Не всичко е мрачно за Boeing

Въпреки че кризата с Max и прекъсванията на веригата за доставки се очертават в индустрията, анализаторите очакват въздействието върху Boeing да продължи само в краткосрочен план.

„Що се отнася до поръчките, 2023 г. беше годината с най-високите поръчки на търговските самолети на Boeing в историята и беше особено силна през декември“, каза Майлс Уолтън, управляващ директор на Wolfe Research, подчертавайки, че подобно на Airbus, Boeing се очаква да отбележи по-високи доставки през годината.

„Като се има предвид по-ниското начално ниво за Boeing през 2023 г., техният темп на растеж на доставките за 2024 г. вероятно ще бъде по-висок, въпреки че количеството на растежа ще бъде по-сходно“, каза Уолтън.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ