Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Голям френски производител на коняк отбеляза ръст на продажбите след споразумението за митата

Френският производител на спиртни напитки Remy Cointreau отчете в петък ръст на продажбите си за първото тримесечие. Това става, за първи път от началото на 2023 г. Компанията повиши и прогнозата си за печалбата за цялата година, след като китайските тарифи бяха намалени, съобщава Reuters.
Продажбите на ключовите пазари на Remy в САЩ и Китай се сринаха през последните години, което принуди компанията да намали многократно прогнозите си и да се откаже от средносрочните си цели за продажби. През юни обаче компанията заяви, че най-лошото е отминало.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau заяви, че продажбите за първото тримесечие са се увеличили с 5,7% на годишна база, надминавайки прогнозите на анализаторите и възвръщайки се към растеж, скоро след като новият главен изпълнителен директор Франк Марили пое управлението през юни.
Акциите се повишиха с над 5,5%, въпреки че главният финансов директор Лука Марота предупреди, че продажбите на Remy ще намалеят през второто тримесечие, преди да се възстановят по-късно през годината, и че тенденциите в САЩ остават под очакванията.
Високата инфлация в САЩ и песимистичните китайски потребители вече бяха ударили бизнеса на Remy, още преди митата да се появят. През юли конячната индустрия сключи споразумение с Китай, което ще облекчи тежките мита, наложени от октомври 2024 г. В резултат на това Remy сега очаква годишният удар от тарифите да спадне до 45 милиона евро, от 65 милиона евро преди това.
Remy очаква оперативната печалба за цялата година да намалее със среден до висок едноцифрен процент, което е подобрение спрямо първоначално очаквания за твърде висок спад. Компанията реализира около 70% от продажбите си от коняк, предимно в САЩ и Китай, което я прави по-изложена на тарифи и икономически спадове в сравнение с по-диверсифицираните ѝ конкуренти.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.