Бира има, но няма търсене: Защо продажбите на Heineken спадат?

Бира има, но няма търсене: Защо продажбите на Heineken спадат?

Heineken отчете значителен спад в продажбите на бира през третото тримесечие на фона на „предизвикателен“ период, в който икономическата нестабилност повлия негативно на потребителските нагласи.

Обемът на продадената бира от нидерландския пивоварен гигант за трите месеца до септември е намалял с 4.3%, което е по-дълбок спад в сравнение с предходното тримесечие, посочва Financial Times. Причините са отслабващото потребителско търсене и „търговска несигурност“ в Северна и Южна Америка, както и продължаващият слаб растеж в Европа.

Компанията също така предупреди, че годишната печалба ще бъде в долната граница на прогнозирания диапазон от 4 до 8 процента.

„Макроикономическата нестабилност продължи, както се очакваше, и стана още по-изразена през третото тримесечие, създавайки предизвикателна среда и водейки до смесени резултати“, заяви главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк.

Големите пивоварни компании като AB InBev и Carlsberg, които ще публикуват резултатите си следващата седмица, също се очаква да отчетат спад в продажбите на бира, тъй като потребителите по света ограничават разходите си.

Heineken, която произвежда марки като Amstel, Birra Moretti и Cruzcampo, съобщи, че приходите са спаднали с 1.4% на органична основа до 8.7 милиарда евро, докато нетните приходи са намалели с 0.3% до 7.3 милиарда евро – по-малък спад от очакваното.

Резултатите на пивоварната идват малко преди деня на капиталовите пазари в четвъртък, когато се очаква компанията да представи план за възстановяване на забавените продажби.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
Русия удари с дронове детска градина в Харков
Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Понижения на фондовите борси в Европа на фона на разочароващи корпоративни отчети*