Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бира има, но няма търсене: Защо продажбите на Heineken спадат?

Heineken отчете значителен спад в продажбите на бира през третото тримесечие на фона на „предизвикателен“ период, в който икономическата нестабилност повлия негативно на потребителските нагласи.
Обемът на продадената бира от нидерландския пивоварен гигант за трите месеца до септември е намалял с 4.3%, което е по-дълбок спад в сравнение с предходното тримесечие, посочва Financial Times. Причините са отслабващото потребителско търсене и „търговска несигурност“ в Северна и Южна Америка, както и продължаващият слаб растеж в Европа.
Компанията също така предупреди, че годишната печалба ще бъде в долната граница на прогнозирания диапазон от 4 до 8 процента.
„Макроикономическата нестабилност продължи, както се очакваше, и стана още по-изразена през третото тримесечие, създавайки предизвикателна среда и водейки до смесени резултати“, заяви главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк.
Големите пивоварни компании като AB InBev и Carlsberg, които ще публикуват резултатите си следващата седмица, също се очаква да отчетат спад в продажбите на бира, тъй като потребителите по света ограничават разходите си.
Heineken, която произвежда марки като Amstel, Birra Moretti и Cruzcampo, съобщи, че приходите са спаднали с 1.4% на органична основа до 8.7 милиарда евро, докато нетните приходи са намалели с 0.3% до 7.3 милиарда евро – по-малък спад от очакваното.
Резултатите на пивоварната идват малко преди деня на капиталовите пазари в четвъртък, когато се очаква компанията да представи план за възстановяване на забавените продажби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.